خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز:

ایران فرا‌تر از تعهدات بین‌المللی خود نسبت به پناهندگان عمل کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۵۰

جمهوری اسلامی ایران فرا‌تر از تعهدات بین المللی خود نسبت به پناهندگان عمل نموده و طی سه دهه گذشته خدمات ارزنده‌ای در اختیار مهاجرین قرار داده است و پناهندگان باید از فرصت‌هایی که سخاوتمندانه در ایران برای آن‌ها فراهم شده، ‌‌نهایت استفاده را ببرند و از این امکانات به خصوص در زمینه‌های آموزشی استفاده مؤثر داشته باشند.

ایلنا: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: شرایطی را مهیا ساخته‌ایم تا مهاجران ضمن تحصیل با آینده نگری و انگیزه فرا‌تر راهی کشورشان شوند.

به گزارش ایلنا در کرج، بهزاد جعفری با بیان این مطلب افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران شرایطی را مهیا کرده است که اتباع خارجی و به خصوص پناهندگان افغانی با پرورش توانایی‌ها و استعدادهای خویش گامی نوین در مسیر بازسازی و پیشرفت کشورشان بردارند.

وی تصریح کرد: ارتباط مؤثر و عمیق‌تر با جامعه مهاجرین به خصوص دانش آموزان، دانشجویان و فرهیختگان افغانستانی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز تبصره ۳ ماده ۱ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۸۳ را مورد اشاره قرار داد و گفت: با پیروی از تبصره‌های این قانون زمینه‌های آموزش و تربیت اتباع خارجی را در دستور کار قرارداده‌ایم و از سوی دیگر با معرفی گذشته کهن و توانایی‌های این کشور به مهاجرین افغانی و ترغیب آنان به بازگشت در نوسازی آینده این کشور گام بر خواهیم داشت.

وی بیان داشت: هویت هر انسانی شالوده فکری او را بنا می‌سازد، اما متاسفانه امروز با بررسی‌های انجام شده شاهد آن هستیم که نسل جدید اتباع خارجی با هویت، فرهنگ و تاریخ خویش بیگانه هستند و ما در پی آن هستیم که با تشریح تاریخ، ادب، فرهنگ و جاذبه‌های گردشگری، توریستی افغانستان و هویت فراموش شده را به آنان بازگردانیم.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز در ادامه اظهار داشت: ما بنا داریم تا با ایجاد یک ارتباط مناسب و دوسویه با اتباع خارجی حاضر در استان و با برنامه ریزی مدون و مناسب در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی، به آرمان‌هایمان در این حیطه نزدیک شویم.

جعفری گفت: امروز شاهد آن هستیم که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به گواه نهادهای بین المللی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است تا با این اقدامات مهاجرین را به صورت افرادی تحصیل کرده، آشنا به دین و مذهب خود، آینده نگر و با انگیزه، تحویل کشور افغانستان دهد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران فرا‌تر از تعهدات بین المللی خود نسبت به پناهندگان عمل نموده و طی سه دهه گذشته خدمات ارزنده‌ای در اختیار مهاجرین قرار داده است و پناهندگان باید از فرصت‌هایی که سخاوتمندانه در ایران برای آن‌ها فراهم شده، ‌‌نهایت استفاده را ببرند و از این امکانات به خصوص در زمینه‌های آموزشی استفاده مؤثر داشته باشند.

مدیرکل اتباع و امور خارجی استانداری البرز همچنین ابراز امیدواری کرد که پناهندگان با کسب دانش و تحصیلات تکمیلی در جمهوری اسلامی ایران با هدف بازگشت به موطن اصلی خود، آینده‌ای پر امید برای کشورشان به ارمغان آورند.

وی در ادامه گفت: در برابر خدماتی که امروز به اتباع خارجی ساکن در استان ارائه می‌شود انتظار می‌رود هرچه بیشتر التزام خود را به رعایت قوانین نشان دهند.

جعفری افزود: ما از تمامی اتباع خارجی حاضر در استان خواستار پایبندی به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و تطبیق دادن خود با این قوانین به منظور دستیابی به زندگی راحت‌تر در جامعه هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز