خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

دستگاه ها مانع حضور سرمایه گذاران در البرز نباشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۰۶

یکایک مدیران در ایستایی البرز مسئول اند / رویکرد استانداری البرز فراهم ساختن بسترهای سهل و آسان فرا روی سرمایه گذاران است.

ایلنا، استاندار البرز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری این استان جای جای البرز را زر خیز و مستعد برای تولید سرمایه دانست و خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد: نباید چوبی در چرخ سرمایه گذاران در این استان گذاشت.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدطاهر طاهری با بیان این مطلب گفت: ظرفیت‌هایی که در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و… در جای جای استان البرز دیده می‌شود، همانند بذرهای طلا است که با سرمایه گذاری بر آن‌ها سود سرشاری را حاصل این استان می‌سازد که احداث۳۶۰ واحد گلخانه‌ای در یک شهرستان تنها نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود.

وی در ادامه به رایزنی‌هایی که با دولتمردان پیرامون ظرفیت‌های این استان داشته است اشاره کرد و افزود: در تمامی مذاکراتی که با وزرا و کابینه دولت داشته‌ایم خواستار اخذ مجوز برای فعالیت سرمایه گذاران در این استان بوده‌ایم و کمتر درخواست‌های مالی مطرح شده است، چرا که با اخذ مجوز‌ها و حضور بدون دغدغه بخش خصوصی در این استان شاهد تولید سرمایه نیز خواهیم بود.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه از زمان استقرار تیم استانداری البرز در «دولت تدبیر و امید» طرح‌های بیش از ۵۰ سرمایه گذار مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این بررسی‌ها حاکی از برخی ناهماهنگی‌ها میان دستگاه‌های اجرایی استان بوده است به طوریکه گاهی اوقات تا بیش از ۴ سال صدور یک مجوز را با تأخیر مواجه کرده‌اند.

وی افزود: در حالی که اگر این مجوز‌ها پیش‌تر از تحریم‌ها صادر می‌شد چه بسا شاهد بیکاری در جامعه و معضلات دامنه دار آن نمی‌بودیم.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خطاب به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان تصریح کرد: رویکرد استانداری البرز فراهم ساختن بسترهای سهل و آسان فرا روی سرمایه گذاران است از این رو دستگاه‌هایی که بخشی از صدور مجوز‌ها را عهده دار هستند نباید با تعلل، خللی در روند سرمایه گذاری‌های این استان داشته باشند.

وی افزود: کلیه مدیران باید آگاه به امور و وظایف محوله همراه و همسو با سیاست‌های استانداری البرز که نشأت گرفته از دولت «تدبیر و امید» است به منظور حل مشکلات سرمایه گذاران گام بردارند و به این نحو قانون را برای سرمایه گذاران روان‌تر سازند.

استاندار البرز عنوان کرد: یکایک مسئولان در ایستایی البرز و رکود توسعه این استان مسئول هستند و باید خود این سئوال را بپرسند که به چه دلیل با برخی درخواست‌ها مخالفت می‌کنند.

طاهری در ادامه با بیان اینکه کل کشور در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، یادآور شد: دولت تدبیر و امید وامدار مقروض‌ترین دولت در تاریخ کشور است بنابراین تمامی دولتمردان سعیشان بر آن است تا با تدبیر امور را پیش ببرند، از این رو مدیران در دستگاه‌ها نیز باید این رویه را پیش گیرند.

وی بیان کرد: تیم استانداری البرز و معاونان به جد پیگیر تمامی مسائل و دغدغه‌های استان در حوزه کاری خود هستند و به دقت امور را رصد و بررسی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز