خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ایام سوگواری ماه صفر:

اقلیت های مسیحی در کرج مراسم ژانویه برگزار نکردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۵۸

برگزار نشدن جشن رسمی اقلیت های مسیحی در کرج، طی نامه ای رسمی به مسئولان نیز اعلام شده است و برپایی دیگ های نذری در سطح شهر به مناسب این ایام از جمله حرکت های اقلیت های مسیحی برای نشان دادن ارادت آنان به خاندان عصمت و طهارت به شمار می رود.

ایلنا: استاندار البرز در دیدار با خانواده ارامنه جانباز در شهرستان فردیس برای آنان در سال نو میلادی آرزوی سعادت و سلامت کرد و عدم برگزاری مراسم ویژه سال نو میلادی به احترام ایام سوگواری ماه صفر را حرکتی در راستای حفظ حرمت و ارزشهای دینی در میان ادیان مختلف عنوان کرد.

به گزارش " ایلنا " در کرج، " سیدطاهر طاهری " در رأس هیئتی در جمع خانواده اقلیت های مسیحی جانباز، حضور رزمندگان در صحنه جنگ حق علیه باطل را ستودنی دانست و تأکید کرد: باید به جانبازان دفاع مقدس و رشادت های آنان از منظرهای مختلف پرداخت و بیش از پیش جانفشانی هایشان را متجلی ساخت.

" طاهری " یادآور شد: جانبازان با تحمل سال ها اسارت و انواع شکنجه ها امروز اسوه مقاومت و ایثار به شمار می روند و در تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاخص و الگو هستند.

وی در ادامه حضور چنین نیروهای مخلص و بسیجی را در استان سرافراز البرز مایه فخر و مباهات دانست و گفت: آنچه در توان داریم برای رفع مشکلات این قشر جامعه به کار خواهیم بست.

در ادامه دیدار استاندار با این دو خانواده که مقارن با ایام ژانویه و سال نو میلادی بود؛ " میلیس ابرام گلپاشین و لنارد خاریله " به نمایندگی از خانواده اقلیت های مسیحی در کرج برگزار نشدن جشن ژانویه به مناسبت ایام سوگواری عاشورا را اقدامی در جهت حفظ و نشر ارزشهای ایرانی اسلامی دانستند و بیان کردند: همه ما ایرانی هستیم و در کنار مسلمانان زندگی می کنیم و با ارادتی که به خاندان عصمت و طهارت داریم امسال تصمیم برآن داشتیم مراسم ژانویه را همانند سالهای قبل به صورت ویژه برگزار نکنیم.

گفتنی است؛ برگزار نشدن جشن رسمی اقلیت های مسیحی در کرج، طی نامه ای رسمی به مسئولان نیز اعلام شده است و برپایی دیگ های نذری در سطح شهر به مناسب این ایام از جمله حرکت های اقلیت های مسیحی برای نشان دادن ارادت آنان به خاندان عصمت و طهارت به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز