خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز:

بانک‌های استان منابع دارند، متقاضی کم است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۴

از جمله عوامل مهم، بدهکاران مقروض به سیستم بانکی ست، که اکثر قریب به اتفاق آنان صاحبان صنایع مختلف هستند / آمار اشتغال استان البرز راستی آزمایی می شود.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی استانداری البرز گفت: در زمینه ارائه تسهیلات بانکی با وارونگی تسهیلات در استان مواجه هستیم.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در هفتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز افزود: ‌ بانک‌ها میزان زیادی منابع دارند و این منابع با میزان کم متقاضیان مواجه است.

وی عمده‌ترین علت این موضوع را وجود بدهکارانی عنوان کرد که به دلیل برخی معضلات از جمله بدهکاری به بانک از دریافت تسهیلات محروم مانده و قادر به استفاده از تسهیلات نیستند.

این مسئول با بیان اینکه طرح قابل توجهی به منظور استفاده از این تسهیلات وجود ندارد، خاطر نشان کرد: از جمله عوامل مهم، بدهکاران مقروض به سیستم بانکی ست، که اکثر قریب به اتفاق آنان صاحبان صنایع مختلف هستند.

وی، سهمیه اشتغال استان در سال جاری را ۵۶ هزار ۲۶۰ فرصت شغلی عنوان و اضافه کرد: تاکنون ۶۳ درصد از این میزان محقق شده است.

به گفته مظفری سهمیه در نظر گرفته شده برای استان البرز در سال جاری ۵۶ هزار و ۲۶۰ نفر است که تاکنون بیش از ۳۵ هزار و ۸۲۷فرصت شغلی در این استان ایجاد شده است.

مظفری در ادامه، از راستی آزمایی آمار اشتغال استان خبر داد و گفت: راستی آزمایی اشتغال استان به معنای ارائه عدد و رقم در کارگروه اشتغال استان نیست بلکه میزان اشتغال باید در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، معرفی طرح و همچنین تسریع در اقدامات سرمایه‌گذاران ملاک عمل واقع شود تا به درستی میزان اشتغال راستی آزمایی شود.

ﻣﻌﺎون ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و اﺷﺘﻐﺎل اﺳﺘﺎﻧﺪاری اﻟﺒﺮز در ادامه، ﻣﺎھﯿﺖ ﮐﺎرﮔﺮوه اﺷﺘﻐﺎل را ﻃﺮح ﭘﺮوژه ھﺎی ﮐﻼن عنوان کرد و اظهارداﺷﺖ: ﻧﺒﺎﯾﺪ اﺟﺎزه دھﯿﻢ ﮐﻪ ﺟﻠﺴﺎت ﺑﻪ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻣﺤﺘﻮاﯾﯽ ﺑﮕﺬرد در ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ در اﺳﺘﺎﻧﮫﺎی دﯾﮕﺮ ﭘﺮوژه ھﺎی ﮐﻼن در ﮐﺎرﮔﺮوه اﺷﺘﻐﺎل ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﺷﻮد.

وی ﮔﻔﺖ: اﺷﺘﻐﺎل و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاری ﺷﺎﺧﺺ ﺣﯿﺎت اﺳﺘﺎن اﺳﺖ و ﺑﺮ ﺗﻤﺎم ﻣﺴﺌﻮﻻن اﺳﺖ تا ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آن ﺣﺴﺎس باشند.

وی با بیان اینکه استان، در زمینه کارآفرینان نیز با مشکل مواجه است، تصریح کرد: مراکز مشاوره و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به مرکزی برای معرفی کارآفرینان اختصاص یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز