خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آمار و GIS استانداری البرز خبر داد:

اجرایی شدن طرح داده ستانده در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۵

حدود ۵ هزار نمونه از این طرح کشوری به استان البرز در سر فصل‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی اختصاص یافته است که با ۶۰ نفر نیروی آمارگیر در حال اجراست.

ایلنا: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات و GIS استاندار البرز از اجرای طرح داده ستانده سال ۱۳۹۰ در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، یحیی رمضانی با بیان این مطلب افزود: حدود ۵ هزار نمونه از این طرح کشوری به استان البرز در سر فصل‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی اختصاص یافته است که با ۶۰ نفر نیروی آمارگیر در حال اجراست.

وی افزود: نزدیک به ۱۴ روز از شروع عملیات می‌دانی آن در استان البرز می‌گذرد که امیدواریم تا اواخر بهمن ماه امسال پایان پذیرد.

جداول داده ستانده از کاربردی‌ترین ابزارهای برنامه ریزی اقتصادی هستند

این مسئول افزود: نتایج خروجی این طرح آمارگیری، پایه بسیاری از مطالعاتی است که محققان، تصمیم سازان و برنامه ریزان اقتصادی پیرامون نظام اقتصادی یک کشور انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: ‌ تحلیل ساختار تولید، مصرف، صادرات، واردات، انجام تجزیه و تحلیل‌های متعدد از جمله؛ پیش بینی قیمت‌ها، تقاضای نیروی کار، اثرات هدفمندسازی یارانه‌ها بر بخش‌های مختلف و بسیاری از موضوعات اساسی اقتصاد کشور از قبیل بودجه ریزی صحیح، از کاربردهای خروجی این طرح است.

وی در پایان از همه مردم استان البرز، مدیران و مسئولان استانی به ویژه اصناف شهر کرج و سایر شهرستان‌ها، درخواست کرد تا همکاری لازم را با ماموران آمارگیر که با معرفی نامه رسمی استانداری البرز در محیط حضور می‌یابند به‌عمل آورند.

گفتنی است با تاکید حسن روحانی رئیس جمهور، مبنی بر برنامه ریزی و انسجام نظام اقتصادی کشور، طرح آمارگیری از داده و ستانده ۱۳۹۰ توسط مرکز آمار ایران و به تبع آن در استان البرز درحال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز