خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

پروژه‌های عمرانی استان البرز به هیچ وجه متوقف نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۹

پروژه‌های عمرانی استان البرز شتاب می‌گیرد. / طرح خطوط بی آرتی در کرج، وجود خارجی نداشته که بخواهد منتفی شود. / خط ۵ قطار شهری کرج ریل گذاری می‌شود.

ایلنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با رد نظر برخی مبنی بر توقف پروژه‌های عمرانی در استان گفت: ما به نیمه پرلیوان می‌نگریم و از مسیرهای جدیدی بودجه‌های عمرانی را جذب خواهیم کرد که سرمایه گذاری بخش خصوصی بخشی آن است، با این اوصاف نه تنها پروژه عمرانی در استان متوقف نمی‌شود که پروژه‌های جدید هم کلید خواهد خورد.

به گزارش ایلنا در کرج، مجید سریزدی در حاشیه برگزاری «کارگروه تخصصی گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی» با رد نظر برخی از مسئولان مبنی بر توقف پروژه‌های عمرانی در استان گفت: مسلم است که در بحثتکمیل پروژه‌های عمرانی با محدودیت منابع محدود مالی مواجه هستیم اما این به معنای توقف اقدامات عمرانی در استان نیست.

وی عنوان کرد: نه پروژه‌های فعلی متوقف می‌شود، بلکه از سایر منابع برای کلید زدن پروژه‌های جدید در دیگر فعالیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

سریزدی بیان داشت: نگاه ما به نیمه پرلیوان است و برای تمام پتانسیل‌ها در جهت توسعه استان برنامه ریزی داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، تأمین مالی برای شتاب گیری پروژه‌های عمرانی را از دو بخش بازار پولی و بانکی می‌سر دانست و عنوان کرد: البته بازار سرمایه در بخش خصوصی برای ما حرف اول را می‌زند و درصدد بکارگیری ظرفیت‌های این بخش برای شتاب گیری پروژه‌های عمرانی در استان هستیم و تا کنون هم اقدامات خوبی در بازار سرمایه صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز یادآور شد: فراخوان «فرصت‌های بُرد بُرد سرمایه گذاری» در استان که تبلیغات محیطی آن را در شهر شاهد هستید و به فواصل زمانی از شبکه‌های تلویزیونی سراسری نیز اطلاع رسانی خواهد شد، ‌‌ همان سیاست‌های راهبردی ما در تأمین منابع بخش خصوصی است.

وی افزود: با رویکردی که تیم استانداری البرز در پیش گرفته است نه تنها تعداد پروژه‌های عمرانی در استان متوقف نمی‌شود بلکه با سرعت بیشتری شتاب خواهد گرفت و علاوه بر تأمین نیازهای شهروندان حرکتی در مسیر سیاست‌های دولت تدبیر و امید است.

سریزدی در بخش دیگری درباره منتفی شدن طرح عملیاتی خطوط بی‌آرتی نیز گفت: اصلاً طرحی در این خصوص وجود نداشته است که منتفی شود، شاید در جلسات کار‌شناسی در گذشته مطرح شده باشد.

وی با بیان اینکه قفل ترافیک شهر کرج با تکمیل پروژه قطار شهری کرج در دولت تدبیر و امید باز خواهد شد، از ریل گذاری خط ۵ مترو قطار شهری خبر داد و عنوان کرد: از ۹۷ میلیارد بودجه قطار شهری تا کنون کمتر از ۲۰ میلیارد آن تأمین شده بود که با رایزنی‌های استاندار البرز و تیم همراه آن باقی این اعتبار در حال جذب و تأمین است.

وی تأمین ارز ۴۶۵ میلیون دلاری که ۳۱۰ میلیون دلار آن به فاینانس قطار شهری اختصاص دارد را مهم‌ترین گام در شتاب گیری این پروژه ملی ذکر کرد و این حرکت را بی‌نظیر در تاریخ ۱۰ ساله پروژه قطار شهری کرج برشمرد.

سریزدی اعلام کرد: در آینده نزدیک شاهد آغاز به کار ریل گذاری خط ۵ قطار شهری کرج نیز خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز