خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور اراضی کشور:

استان البرز سومین استان تهدید شونده اراضی کشاورزی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۶۲

مدیریت بر زمین، در استانی که تراکم جمعیتی آن بالاست و در مجاورت پایتخت قرار دارد، بسیار سخت و در عین حال مهم و حیاتی است / سرمایه گذارانی که برای افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند، باید حمایت شوند. / حفظ کاربری اراضی با یک قانون و دستورالعمل یکسان در تمامی نقاط کشور شیوه مناسبی نیست.

ایلنا: رئیس سازمان امور اراضی در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان البرز اعلام کرد: استان البرز سومین استان دارای چالش تغییر کاربری اراضی ست.

به گزارش ایلنا در کرج، رییس سازمان امور اراضی کشور در بازدید از وضعیت برخی اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ و کرج، در جمع مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی استان، گفت: استان البرز پس از تهران و مازندران سومین استان چالش برانگیز در حوزه حفظ کاربری اراضی است.

افشار در ادامه افزود: بر اساس این شواهد مدیریت بر زمین، در استانی که تراکم جمعیتی آن بالاست و در مجاورت پایتخت قرار دارد، بسیار سخت و در عین حال مهم و حیاتی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در سراسر استان‌هایی مانند تهران، مازندران، البرز، گلستان و گیلان و در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان‌های دیگر، زمین‌های کشاورزی به شدت درحال تهدید از نظر تغییر کاربری هستند گفت: از این لحاظ می‌توان استان البرز را سومین استان پرخطر دانست.

رییس سازمان امور اراضی با تاکید بر اینکه همه سیاست‌ها و برنامه‌ها در سازمان امور اراضی و وزارت جهادکشاورزی برای حمایت از تولید در بخش کشاورزی است، گفت: سرمایه گذارانی که برای افزایش تولید محصولات کشاورزی تلاش می‌کنند، باید حمایت شوند و در این راستا با درنظر گرفتن شرایط اقلیمی و نوع سرمایه گذاری‌ها، قوانین و مقررات را باید به اقتضای شرایط اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه اقلیم و جغرافیا و شرایط اجتماعی اقتصادی در مناطق مختلف کشور متفاوت است افزود: با این حال در همه نقاط کشور حفظ کاربری اراضی با یک قانون و دستورالعمل یکسان در حال اجراست که این شیوه مناسبی نیست.

افشار تاکید کرد: برای مثال‌‌ همان قانونی که در البرز و مازندران قابل اجراست قطعا در استان سیستان و بلوچستان لازم الاجرا و یا قابل اجرا نیست. وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه حفظ کاربری اراضی فقط برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز نیست، مواردی مانند افزایش حفاظت از منابع آبی، رعایت الگوی کشت و اجرای صحیح قانون اراضی بایر را مصادیق دیگری در راستای حفظ کاربری اراضی و افزایش تولید کشاورزی دانست.

رییس سازمان امور اراضی در ادامه با تشریح ۱۲ برنامه اساسی سازمان از تلاش برای تامین خودرو برای همه شهرستانهای کشور و راه اندازی یگان حفظ کاربری اراضی کشاورزی به شیوه‌ای نوین و با استفاده از توان بخش خصوصی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اساسی سازمان در شرایط کنونی برنامه یکپارچگی اراضی است.

گفتنی ست در جریان این بازدید و طی گفتگو با مقامات محلی راهکارهایی در خصوص چگونگی مواجهه با پدیده تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در مناطق حساس شهرستان و استان مورد توافق قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز