خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت خبرنگار؛

تور رسانه‌ای بازدید از موسسه رازی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۵۵

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار، روز یکشنبه میزبان اصحاب خبر در تور رسانه‌ای بازدید از برخی بخش های مهم این موسسه استراتژیک بود و در این برنامه از خبرنگاران قدردانی شد.

به گزارش ایلنا از البرز، به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و همراهی‌های اصحاب رسانه در بازتاب فعالیت‌ها و اقدامات موسسه رازی، برنامه‌ای در قالب تور رسانه‌ای و تجلیل از خبرنگاران در این موسسه اجرا شد.

در ابتدای این برنامه، نمایندگان رسانه‌های گروهی پس از تماشای فیلم معرفی موسسه رازی، با همراهی تعدادی از مسئولان موسسه، از برخی بخش‌های این مجموعه استراتژیک کشور، همچون موزه دائمی روابط عمومی، کتابخانه، بخش جانوران سمی، ساختمان واکسن‌های نوترکیب و بخش بانک ژن و سلول موسسه رازی دیدن کردند و از نزدیک با نوع فعالیت ها، تولیدات و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجموعه ملی آشنا شدند.

طی این بازدیدها، نکات و نوع فعالیت هر بخش توسط مسئول بخش بیان و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده شد. اصحاب رسانه پس از آن، در نشست خبری با حضور علی اسحاقی رئیس موسسه و هیئت رئیسه، پرسش‌های خود را مطرح کردند.

در پایان این برنامه، از اهالی خبر و رسانه برای همراهی در انعکاس اخبار و رویدادهای موسسه رازی، با اهدای لوح، تجلیل و قدردانی شد.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، در سال ۱۳۰۳ با هدف مقابله با بیماری کشنده طاعون گاوی تاسیس شد. از آن سال تا کنون فعالیت‌های متعددی در حوزه پزشکی و دامپزشکی در این موسسه انجام و بیش از ۸۰ فراورده و محصول بیولوژیک تولید شده است.

موسسه رازی، تولید کننده ۸۵ درصد واکسن‌های پزشکی، ۹۵ درصد واکسن‌های دام و حدود ۳۰ درصد واکسن‌های مورد نیاز طیور کشور است و بسیاری از بیماری‌های مسری و خطرناک، همچنین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در کشور با واکسن‌های تولید این موسسه، کنترل، حذف و یا ریشه کن شده است.

این مجموعه دارای ۶ شعبه در شهرهای اهواز، شیراز، مشهد، کرمان، مرند و اراک است و در این شعب علاوه بر تولید برخی واکسن‌ها و فراورده ها، مسائل و چالش‌های استان‌های همجوار در زمینه تحقیقات بیماری‌های دامپزشکی دنبال می‌شود.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، دارای ۱۵ آزمایشگاه مرجع ملی و یک آزمایشگاه مرجع بین المللی در زمینه آبله گوسفندی و بزی است که تنها آزمایشگاه تشخیصی مرجع بین المللی و رفرنس سازمان بهداشت جهانی در حوزه دامپزشکی در کشور محسوب می‌شود.

مراسم صدمین سال تاسیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، که در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم نظیر است، سال آینده با حضور چهره‌های ملی و بین المللی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز