خبرگزاری کار ایران

به همت پژوهشگاه مواد و انرژی صورت گرفت؛

ساخت روغن موتور مجهز به نانوذرات کروی

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۳۰۳

این روغن موتور، باعثافزایش توان و گشتاور موتور، کاهش میزان گازهای نفوذی در کارتر(بلوبای)، کاهش آلاینده های خروجی موتور و مصرف سوخت می شود.

ایلنا: روغن موتور مجهز به نانو ذرات کروی جهت کاهش ضریب اصطکاک و سایش در اجزای متحرک در پژوهشگاه مواد وانرژی تولید شد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد امینی مجری این طرح با اشاره به کاربرد این محصول در خودرو سازی(روانکاری)، گفت: استفاده از نانوذرات کروی در روغن موتور، راهکار یا به عبارتی محصولی مناسب جهت کاهش ضریب اصطکاک و سایش در اجزای متحرک(مثل اجزای موتور در وسایل نقلیه) است.

وی با اشاره به نقش خنک کنندگی این نوع روغن موتور، افزود: این روغن موتور، باعثافزایش توان و گشتاور موتور، کاهش میزان گازهای نفوذی در کار‌تر(بلوبای)، کاهش آلاینده‌های خروجی موتور و مصرف سوخت می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشکده انرژی این پژوهشگاه خاطر نشان کرد: روانکاری موتور خودرو باعثبهره وری بیشتر و حفظ کارایی و تداوم عمرمفید آن می‌گردد و یکی از روش‌های کاهش بیشتر اصطکاک و حرارت درون موتور می‌تواند با استفاده از توزیع نانوذرات کروی در روغن موتور صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به نقش پرکنندگی نانوذرات، افزودن آن به روغن موتور، باعثپرکردن سطوح ناصاف اجزای موتور وکاهش اثر اصطکاک و سائیدگی و درنتیجه پائین آمدن دمای موتور می‌شود.

دکتر امینی با بیان اینکه موضوع نانوروانکار‌ها و همچنین نقش نانوذرات به عنوان افزودنی در روغن موتور در دنیا و به خصوص در کشورمان مبحثجدیدی است ادامه داد: این اثرنانوذرات همراه با نقش روان کنندگی روغن موتور باعثکاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های خروجی درخودرو‌ها می‌شود.

گفتنی است، این طرح با همکاری سید امیرحسین زمزمیان، نسترن برهمتی و لطف الله سوادکوهی انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز