خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خطاب به مدیران استانی:

توقع از شما شناسایی دقیق ظرفیت‌های استان است

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۵۳۰

بازتاب اخلاق، معنویت و انسانیت در زندگی و عمل ما باید توسعه یابد، سبک زندگی ما از نگاه به منافع فردی به سمت منافع اجتماعی سوق پیدا کند و نگاه اجتماعی داشته باشیم.

ایلنا: از مدیران استان البرز انتظار می‌رود با شناسایی دقیق، ظرفیت‌های استان را از حیثنیروی انسانی گرفته تا ظرفیت‌های علمی و فرهنگی هنری، سیاسی، صنعتی، کشاورزی، منابع طبیعی و اقتصادی، کشف و به کار گیرند.

به گزارش ایلنا در کرج، سید طاهر طاهر طاهری در نخستین گردهمایی رسمی مدیران استان البرز در سال جدید، اخلاق مداری و تلاش مضاعف برای خدمت به مردم را بر مدیران یاد آور شد و افزود: توفیق خدمت به مردم یک موهبت الهی است و باید آن را غنیمت بشماریم.

استاندار البرز ضمن اشاره به نامگذاری شعار سال جدید از سوی رهبری افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی، محکم سازی پایه‌های اقتصاد این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک می‌کند. اقتصاد مقاومتی یعنی تبدیل فشار‌ها و تهدیدهای موجود به فرصت که به وسیله باور و مشارکت همگانی شکل می‌گیرد.

وی در ادامه به مدیران اجرایی استان یادآور شد: توقع از شما مدیران و مسئولان، شناسایی دقیق ظرفیت‌های استان از ظرفیت نیروی انسانی گرفته تا ظرفیت‌های علمی و فرهنگی هنری سیاسی صنعتی کشاورزی منابع طبیعی و اقتصادی است.

استاندار البرز در ادامه با نگاه بسیط به باید‌ها و نباید‌ها در سال جدید پرداخت و گفت: مدیریت جهادی به عنوان یک ضرورت می‌بایست مد نظر قرار گیرد؛ مسئولین با جدیت برای افزایش بهره وری و فرهنگ سازی برای استفاده و مصرف محصولات داخلی و جلوگیری از ریخت پاش‌ها و اسراف‌ها تلاش کنند.

وی افزود: عزم جدی شما مدیران باید تلاش و همت مضاعف برای ایفای نقش مولد در اقتصاد و به حداقل رساندن واسطه‌گری، افزایش مصرف کالای داخلی، بهینه سازی مصرف انرژی، بهبود بهره وری نیروی کار و ارتقاء شاخص ساعات مفید کار اداری، حمایت بی‌واسطه اغنیا از فقرا به عنوان موثر‌ترین و زیبا‌ترین چ‌تر حمایت اجتماعی و نیز سرمایه گذاری مناسب است.

استاندار البرز گفت: مدیریت جهادی از این رو به عنوان یک ضرورت می‌بایست مد نظر قرار گیرد و راهی جز این برای کشور باقی نمانده است؛ در حال حاضر نه کشور در شرایطی است که بتوان با منابع نفتی درهای اقتصاد را سرپوش گذاشت و نه مردم در شرایطی هستند که بتوانند خود را با هزینه‌های سر سام آور فعلی و شاخص‌های بعضا نامناسب فضای کسب و کار تطبیق دهند.

طاهری در ادامه افزود: این وظیفه مسئولان بخصوص دولت و مدیران اجرایی است که تکاپوی مداوم و تلاش جدی با هدف مقدس خدمت به مردم شریف ایران را سر لوحه خویش نمایند تا زمینه ساز عبور کشور از بحران اقتصادی سال‌های اخیر شود.

وی ادامه داد: لذا ضروری است کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و ملی کشور به منظور توسعه کار آفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تاکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط بسیج شود.

استاندار در ادامه از مدیران اجرایی استان ادامه تصریح کرد: شما مسئولان به منظور ارتقای فرهنگ سازمانی و به تبع آنجامعه، از فرهنگ واکنش‌های سریع و عجولانه به سمت خویشتن داری، از فرهنگ شفاهی و غیر دقیق به فرهنگ مسئولانه مکتوب، از رفتار‌ها و برنامه‌های کوتاه مدت به گستره درازمدت، حرکت کنید و تضعیف، تخریب و انتقام را از فرهنگ خود حذف کنید؛ به رشد فکری و استقلال فکری از طریق مطالعه و همفکری کمک کنید و از غرور بی‌جا، حسادت و ناجوانمردی به سکوت، احترام و گذشت تعالی یابید تا زیر مجموعه هم این گونه عمل کنند.

وی افزود: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مباحثدینی و اخلاقی در آن سهم مهمی از تبلیغات و آموزش را دارد. اما به نظر می‌رسد مادیات یکی از کانون‌های سبک زندگی ما شده است لذا بایستی همگی تلاش کنیم مفاهیمی مانند انسانیت، خدا، پیغمبر، پاکی، وجدان، محبت، صداقت، شرافت، راستگویی و مسئولیت پذیری عملا در وجود ما نهادینه شود.

طاهری در ادامه گفت: بازتاب اخلاق، معنویت و انسانیت در زندگی و عمل ما باید توسعه یابد، سبک زندگی ما از نگاه به منافع فردی به سمت منافع اجتماعی سوق پیدا کند و نگاه اجتماعی داشته باشیم.

وی در پایان از همه مدیران اجرایی استان خواست مدیریت جهادی را که بر گرفته از مدیریت اسلامی و با هدف قرب به خدا و خدمت به بندگان اوست مد نظر قرار دهید و در نظر داشته باشید در این شیوه مدیریت اجر معنوی قبل از پاداش دنیوی مد نظر است و تعهد از محوری‌ترین مولفه‌های آن است. انعطاف پذیری کار مضاعف خلاقیت و نوآوری فروتنی، مسئولیت پذیری، شجاعت، جسارت، پویایی، و بهبود مستمر خودباوری مدیریت و مشارکتی شایسته سالاری را که از الزامات مدیریت جهادی است مدنظر قرار دهید تا فرهنگ قانون مداری و مسئولیت پذیری در سازمان‌های شما رشد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز