خبرگزاری کار ایران

به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز صورت می گیرد؛

برگزاری سلسله نشست‌های «افکار و احوال ما»

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۶۳۲

این سلسله نشست‌ها با هدف آموزش برای تربیت خود خواسته‌ی افراد نسبت به افکار و احساسات خود که افعال برخاسته از آن تأثیر مثبت در اجتماع از خود باقی بگذارد، برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های «افکار و احوال ما» با هدف آموزش برای تربیت خود خواسته‌ی افراد نسبت به افکار و احساسات خویش که افعال برخاسته از آن تأثیر مثبت در اجتماع از خود باقی بگذارد، از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا در کرج، جمشید ندافی، مدیر اداره فعالیت‌های ادبی، هنری و دینی معاونت فرهنگی این واحد گفت: با توجه به این‌که «عصر حاضر، عصر منازعه‌ی اندیشه‌هاست»، آدمی و شهروند دنیای جدید دارای ذهنی آشفته، بی‌برنامه و تقریباً پاره پاره است؛ چراکه بعضی از مسائل را براساس دین، برخی را بر اساس خرد جمعی، قانون اجتماع و یا براساس عقل عمل می‌کند و گاهی به عنوان انسان مذهبی و گاهی مانند انسان مدرن رفتار می‌کند؛ گاهی اوقات از نگاه عقلی قدرت تشخیص و یا تشخیص منطبق بر واقعیت را ندارد که چه چیزی درست و چه چیزی اشتباه است.

وی افزود: در این عرصه، بشر گاهی مورد تجاوز فکری دیگران که برای کنترل او برنامه‌ریزی کرده‌اند و گاهی مورد سوء استفاده فکری و حتی ربایش و سرقت فکری قرار می‌گیرد. این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که حتی درگیری‌ها و مناقشات خونین منطقه‌ای که از جمله در سوریه، عراق و غیره حاکم است، یک مناقشه‌ی اندیشه‌ای در حوزه‌ی ایدئولوژیک است.

ندافی با بیان اهداف سلسله نشست‌های «افکار و احوال ما» گفت: این سلسله نشست‌ها با هدف آموزش برای تربیت خود خواسته‌ی افراد نسبت به افکار و احساسات خود که افعال برخاسته از آن تأثیر مثبت در اجتماع از خود باقی بگذارد، برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید همه افکار و احساسات خود را مدیریت کنند و آنها را زنجیروار به هم وصل کنند. در واقع انسان با آگاهی و تسلط بر افکار و اندیشه‌های خود می‌تواند در زمان حال زندگی کند؛ نه این‌که دردهای امروز را رنجی ببینیم که کل زندگی را به تباهی بکشاند. زندگی در حال، زندگی آگاهانه است و باید آگاهانه زندگی کرد و اگر شما زنده به حال نباشید، زندگی نمی‌کنید.

مدیر اداره فعالیت‌های ادبی، هنری و دینی جهاد دانشگاهی استان البرز تصریح کرد: در عصر حاضر که رسانه‌ها دائماً در حال بمباران کردن اذهان هستند تا افراد از اندیشه، فکر و ایدئولوژی خودشان متنفر شوند و تخریب و فروپاشی را در درون ایجاد کنند، اگر بر افکار، فرهنگ و ایدئولوژی خود نگاه مثبت داشته باشیم - البته نه افکار و داشته‌های میراث‌وار و کورکورانه بلکه افکار و اندیشه‌هایی که آگاهانه آنها را به دست آورده باشیم - نه تنها فروپاشی از درون رخ نخواهد داد، بلکه هیچ شخصی نیز نمی‌تواند از بیرون به ما آسیبی برساند.

ندافی ادامه داد: این سلسله جلسات، لحظات و ساعاتی برای لذت بردن و نجواگری که افراد را به خواب ببرد نیست؛ بلکه تلنگری است که افراد را به درک آن لحظات زندگی آگاه کند و این‌که ما که هستیم و افکار ما چه ضررها و نفع‌هایی می‌تواند داشته باشد؛ احوال ما چگونه باشد که هم برای خود و هم برای جامعه مفید باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسات نباید محو زیبایی زیباگفته‌ها و زیباگویی سخنران شویم؛ بلکه در این جلسات حضور پیدا کنیم تا زیبا شویم و هم اکنون زیبا شویم نه این‌که هم اکنون بشنویم و بنویسیم.

ندافی با قرائت آیه‌ی «نفخت فیه من روحی» گفت: همان‌طور که روح خداوند در ما دمیده شده است، امید است این جلسات مقدمه‌ای باشد تا انسان محور تصمیم‌گیری‌ها و اندیشه‌های خودش را خداوند و خدایی شدن قرار دهد و فکر و عملش خدایی شود و خداگونه عمل کند؛ چراکه انسان احسن مخلوقات است و اگر بد بیندیشد و بد داوری کند، خود را برای رفتن به اسفل السافلین و تباهی آماده می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: این جلسات با سخنرانی دکتر رسول رسولی پور، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در روزهای یکشنبه بهار سال جاری از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ در سالن شماره سه دانشکده علوم دانشگاه خوارزمی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز