خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت:

پیشنهاد انتقال بخشی از آب سد امیرکبیر به طالقان از نماینده کرج به وزیر نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۴۷۵

در حال حاضر استان البرز ۳۰ میلیون متر مکعب از آب سد طالقان و ۲۰ میلیون مترمکعب از آب سد امیر کبیر سهمیه دارد که حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن در کرج مصرف می شود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه ای با وزیر نیرو طرح انتقال ۱۰ میلیون متر مکعب سهمیه آب کرج از سد امیر کبیر به سد طالقان را پیشنهاد خواهیم کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد جواد کولیوند با اعلام این خبر افزود: برخی بر این تصور هستند که سدهای استان البرز باید تنها برای مصرف خود استان مورد استفاده قرار گیرد در حالی باید نگاه ملی باشد و مدیریت صحیح آب صورت گیرد.

وی با اشاره به بحثمدیریت آب در کشور و اهمیت ملی آن تصریح کرد: سدهای کل کشور زیر نظر شورای عالی آب کشور قرار دارد و در ریاست جمهوری نیز شورای تنظیم آب برای تخصیص صحیح آب و مدیریت بهینه شکل گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: در حال حاضر استان البرز ۳۰ میلیون متر مکعب از آب سد طالقان و ۲۰ میلیون مترمکعب از آب سد امیر کبیر سهمیه دارد که حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن در کرج مصرف می شود.

وی با بیان به علت آماده نبودن مخازن آب از تمامی سهمیه آب سد امیر کبیر استفاده نمی شود، تصریح کرد: در جلسه ای با وزیر نیرو پیشنهاد انتقال ۱۰ میلیون متر مکعب از سهمیه آب از سد امیر کبیر به سد طالقان را ارائه خواهیم داد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استفاده از پساب در ماهدشت کرج نیز گفت: خوشبختانه تکنولوژی این امر در کشور وجود دارد و بومی سازی شده است و ما نیز از این طرح حمایت خواهیم کرد.

کولیوند همچنین در خصوص مشکل آب شرب اشتهارد نیز اعلام کرد: یکی از دلایل مخالفت برای اجرای طرح مسکن مهر در شهرستان اشتهارد فراهم نبود زیر ساخت ها به خصوص مشکل آب این منطقه بوده است و تلاش می شود تا فراهم شدن زیر ساخت ها از مهاجرت و توسعه این شهرستان جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز