خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:

بخش خصوصی خود را در رفع مشکلات اقتصادی کشور سهیم می داند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۴۱۲

بخش خصوصی آمادگی همکاری همه جانبه با دولت برای برون رفت از این فضای اقتصادی در کشور را دارد و می تواند همگام با دولت در جهت مهار و کنترل تورم گام بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: بخش خصوصی آمادگی همکاری با دولت جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی در اولین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در حضور حمید طهایی استاندار جدید، با تبریک اعیاد شعبانیه و انتخاب استاندار جدید البرز گزارشی از وضعیت برگزاری جلسات شورا و فعالیت اتاق از بدو تأسیس ارائه و در ادامه اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و محل فعالیت و رفت و آمد فعالین اقتصادی است. این استان در صنعت و تولید و در حوزه کشاورزی در کشور پیشرو و دارای قابلیت های خاص و بی نظیر می باشد.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه تأکید کرد: حسب قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار توانسته ایم تا به امروز جلسات شورای گفتگو و کارگروه های آن به طور مستمر برگزار کرده که نتایج حاصل آن توانسته برخی از مشکلات و فعالان اقتصادی را مرتفع سازد.

رئیس اتاق البرز در ادامه اظهار داشت: با همکاری دادگستری کل استان در جهت حمایت از سرمایه گذاری کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری را تشکیل و جلساتی برگزار که تصمیمات خوبی در جهت حمایت از تولید اتخاذ شده است، همچنین برای جلوگیری از اطاله دادرسی و حضور فعالان اقتصادی در محاکم قضایی مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز با همکاری مرکز داوری اتاق بازرگانی ایران و دادگستری کل استان تشکیل که مشغول فعالیت می باشد.

طوسی افزود: برگزاری کمیسیون های تخصصی در اتاق، تشکیل کلاس های آموزشی برای فعالان اقتصادی، اعزام و پذیرش هیأت های تجاری و عقد تفاهم نامه های تجاری و سرمایه گذاری از دیگر فعالیت های اتاق البرز می باشد.

طوسی با اشاره به فضای جدید سیاسی و اقتصادی پس از تشکیل دولت تدبیر و امید در جامعه اظهار داشت: بخش خصوصی آمادگی همکاری همه جانبه با دولت برای برون رفت از این فضای اقتصادی در کشور را دارد و میتواند همگام با دولت در جهت مهار و کنترل تورم گام بردارد.

رئیس اتاق البرز با اشاره به وضعیت صنعت در استان البرز گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی بروکراسی های اداری شاهد کاهش تولید در بخش صنعت و فعالیت زیر ۳۰ درصد ظرفیت بنگاههای تولیدی و صنعتی در استان هستیم.

طوسی با اشاره به نبود آمایش سرزمینی و صنعتی به منظور استفاده در برنامه ریزی های کلان اظهار داشت: بسیاری از واحدهای تولیدی با نبود مواد اولیه، مشکلات بانکی، عدم سرمایه در گردش مواجه اند که این مسأله باید با یک دید کارشناسی و همکاری همه جانبه رفع گردد.

در ادامه روسای کارگروه‏ های تخصصی تولید و خدمات و بازرگانی گزارشی از روند برگزاری و مصوبات شورا به اعضاء ارائه کردند.

گفتنی است؛ مهم ترین مباحثاین نشست؛ ارائه گزارش عملکرد کارگروه های خدمات و بازرگانی و همچنین تولید شورای گفتگو، بررسی گزارش از پنجره واحد کشاورزی استان آذربایجان شرقی جهت پیاده سازی این مدل در سطح استان و اتخاذ تصمیم در خصوص پیشنهاد کمیسیون صنعت اتاق البرز درباره اختصاص یارانه سهم تولید ناشی از اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها مهمترین مواردمطروحه در هفدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز