خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح پتانسیل‌یابی مواد جدید معدنی در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۱۸۴

این طرح با هدف شناسایی پهنه‌های مستعد معدنی در استان البرز صورت می‌گیرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحداستان البرز از اجرای طرح پتانسیل‌یابی مواد جدید معدنی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهشید منزوی با اعلام این خبر گفت: این طرح با هدف شناسایی پهنه‌های مستعد معدنی در استان البرز صورت می‌گیرد.

وی افزود: استان البرز به مشابه نواحی مختلف کشور دارای پهنه‌های معدنی ناشناخته استکه اجرای این طرح به شناسایی معادن جدید در سطح استان منجر خواهد شدو ممکن است در بین آنها معادن با ارزش و اقتصادی نیز وجود داشته باشد.

منزوی خاطر نشان کرد: در این طرح سعی بر این است که به‌طور هم‌زمان روش‌های ماهواره‌ای(دورسنجی)، ژئوفیزیکی، ژئوشیمیایی و زمین شناسی مورد استفاده قرار گیرد، تا شناسایی پهنه‌های معدنی با دقت بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح تنها به روش‌های متداول پژوهشی متکی نخواهیم بود؛ بلکه با مطالعه‌ی روش‌های به کار رفته در مراکز علمی جهان و شناسایی روش‌های جدید و کارآمد این طرح تدوین خواهد شد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خاطر نشان کرد: این طرح از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به جهاد دانشگاهی واحد استان واگذار شده است که توسط پژوهشگران گروه مطالعات شهری معاونت پژوهشی تدوین می‌شود.

منزوی در پایان گفت: مجری طرح «پتانسیل‌یابی مواد جدید معدنی»، احمدرضا ابراهیمی پور مدیرگروه مطالعات شهری معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی این واحد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز