خبرگزاری کار ایران

استانداری البرز:

افزایش بودجه آموزش و پرورش استان به یاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۷۹

آموزش تنها سواد آموختن به دانش آموزان نیست بلکه ارزشهای انسانی وجود دارد که باید در بستر آموزش به آن پرداخت.

استاندار البرز و رئیس شورای آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه ایجاد امکانات و.. مقدمات و الزامات آموزش است؛ بر ضرورت ارتقاء کیفیت محتوای آموزشی نیز تأکید کرد و گفت: آموزش تنها سواد آموختن به دانش آموزان نیست بلکه ارزشهای انسانی وجود دارد که باید در بستر آموزش به آن پرداخت، همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به منظور افزایش بودجه آموزش و پرورش در سال آینده از دیگر موضوعات طرح شده بود.

به گزارش ایلنا در کرج، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری به ریاست سید حمید طهایی استاندار البرز و رئیس شورای آموزش و پرورش استان، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از اعضا در سالن کنفرانس های استانداری البرز برگزار شد.

سید حمید طهایی در این نشست آموزش را عمده ترین و مؤثرترین سرمایه گذاری در کشوری دانست و اظهار داشت: پرورش و تعلیم و تربیت انسانها برای کشوری برخواسته از تعالیم انقلاب اسلامی سرمایه گذاری برای آینده است.

وی اهمیت امر آموزش و پرورش را به جهت بازتاب مستقیم آن بر تربیت انسانهایی که در آینده، تصمیم گیران و کارگزاران کشور خواهند بود مهم خواند و بر ضرورت توجه بیش از پیش به آموزش و پرورش و ارتقاء کیفیت محتوایی تأکید کرد.
شورای آموزش و پرورش استان مرجع تصمیم گیری های کلان آموزشی

استاندار البرز در ادامه نقش شورای آموزش و پرورش استان را در اخذ تصمیمات کلان ویژه دانست و تصریح کرد: بسیاری از مباحثمرتبط می بایست پیش تر توسط کارشناسان بررسی، تحلیل و ارزیابی شود، سپس در شورای آموزش و پرورش نسبت به آن تصمیم گیری های لازم صورت گیرد و اگر این منظر به ماهیت این شورا بنگریم جایگاه ویژه ای در اخذ تصمیمات کلان حوزه آموزش و پرورش خواهد داشت.

تهیه و تدوین گزارش های مستند در شورا و ارائه پیشنهادات از دیگر موضوعات مورد اشاره بود.
آموزش و پرورش در بودجه ریزی های آموزشی ویژه دیده شود
کمبود بودجه و هزینه های جاری در آموزش و پرورش از دیگر موضوعات مورد اشاره در این شورا بود که استاندار البرز در این رابطه نیز بیان کرد: بودجه های اختصاص یافته به آموزش در مقایسه با سایر سرفصل ها همچون عمرانی و.. غیرقابل مقایسه است؛ بنابراین باید در برنامه ریزی جهت تدوین بودجه نگاه ویژه ای صورت گیرد.
البرز در رتبه دوم مدارس غیردولتی در کشور
طهایی آمار تعداد مدارس غیردولتی در استان را مطلوب ارزیابی کرد وگفت: خوشبختانه استان البرز با ۵۷ هزار و ۱۰۳ مدرسه غیر انتفاعی پس از تهران دومین استانی است که درصد آماری قابل توجهی را تأسیس مدارس غیردولتی دارد و این حاکی از آن است که بارگزاری خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان البرز در بخش دیگری در خصوص رسیدگی به وضعیت مدارس فرسوده احکام قانون بودجه سال ۹۳ را در این رابطه متذکر شد و گفت: وزارت آموزش و پرورش با تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی از این اختیار برخوردار شده است که با تغییر کاربری برخی مدارس فرسوده به تجاری ضمن در اختیار داشتن تملک، درآمدهای حاصل آن را صرف امور جاری آموزشی کند.
وی افزود: البته این تنها برخی از مدارس که در موقعیت ویژه قرار دارند مشمول اجرای این قانون خواهند بود و در این بین از ظرفیت خیرین مدرسه ساز نیز نباید بود و حتی از خیرین خارج از استان نیزکه منابع خوبی در اختیار دارند می توان بهره مند شد.

آموزش تنها سوادآموزی نیست
استاندار البرز با طرح این سئوال که آیا آموزش در مدارس فقط آموختن سواد به دانش آموزان است؟ تصریح کرد: نباید این نگاه وجود داشته باشد که فرزندان ما تنها برای آنکه بی سواد نباشند به مدرسه می روند، دانش آموزان درکنار آموختن سواد خواندن و نوشتن باید تعالیم انسانی و ارزشها را نیز در بستر آموزش فرا بگیرند.
امکانات در مدارس روستایی مغفول نماند
طهایی خطاب به اعضای شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید نوع نگاهمان را به آموزش دانش آموزان تغییر دهیم و همواره این نکته را مد نظر داشته باشیم که از بین دانش آموزان شهید مطهری ها و شهید بهشتی ها برای کشور تربیت می شوند، ایجاد امکانات آموزشی در روستاهای استان را نیز مهم خواند و تأکید کرد: در این بین مدارس روستایی نباید از نگاه ما مسئولان مغفول بمانند.

وی افزود: در روستاها استعداد های سرشاری وجود دارد و نباید به جهت کمبود امکانات و شرایط این دانش آموزان از تحصیل باز بمانند و این خود مسئولیت ما را در رفع موانع آموزشی خطیر تر می سازد.
ضرورت افزایش بودجه آموزش و پرورش استان در سال جدید
استاندار البرز نقش نمایندگان را نیز در تخصیص بودجه های استانی در سرفصل آموزش و پرورش ویژه قلمداد خواند و اظهار امیدواری کرد: به یاری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده پیشنهاداتی را از طریق دولت به مجلس و با پیگیری ها نمایندگان به تصویب خواهیم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز