خبرگزاری کار ایران

استانداری البرز:

مسئولان استان البرز عزم خود را در جذب اعتبارات ملی جزم کنند / / اخبار برتر / /

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۳۰۸

استاندار البرز بر ضرورت جذب اعتبارات دستگاه‌ها از محل منابع ملی جهت ایجاد زیرساخت‌های استان تأکید کرد.

استاندار البرز بر ضرورت جذب اعتبارات دستگاه ها از محل منابع ملی جهت ایجاد زیرساخت های استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمیدطهایی در «نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان» که با حضور جمعی از مسئولان در سالن شهدای دولت برگزار شد، ضمن تبیین نقش شورای برنامه ریزی در تصمیم گیری، تصویب و هدایت و نظارت بر بودجه؛ بر ضرورت همت مدیران ارشد استان در جذب منابع ملی تأکید کرد و اظهار داشت: به جهت محدودیت منابع مالی از سرفصل بودجه های استانی، لزوم ورود مدیران در جذب بودجه های ملی امری ضروری است که میتوان از طریق آن زیرساخت های استان را تکمیل کرد.

وی همچنین بر ضرورت ابلاغ تبصره – بودجه های دستگاه های اجرایی به تفکیک، جهت بررسی سهم هر دستگاه ها تأکید کرد و این وظیفه را نیز بر عهده معاونت برنامه ریزی استانداری البرز گذاشت.

سیدحمید طهایی در ادامه تشکیل تیم های فعال کاری و کارگروه های تخصصی ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان را به منظور ارائه نقطه نظرات تخصصی و کارشناسی شده و پس از آن ارجاع به شورای استان، اقدامی مؤثر در کاهش هدر رفت زمان جلسات تصمیم گیری برشمرد.

استاندار البرز در بخش دیگری به مدیران دستگاه های اجرایی تکلیف کرد تا در ارتباط با وظایف حوزه کاری خود متعهد بوده و تعصب کاری داشته باشند.

وی همچنین الزام حضور مدیران عضو این شورا را در جلسات مذکور مهم دانست و تصریح کرد: کلیه مدیران بر حسب مسئولیت ها و وظایف، باید شخصاً در این جلسات حضور داشته باشند و در تصمیم گیری بودجه های استان با ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات، نقش خود را به نحو احسن اجرایی کنند.

طهایی در محور دیگری با بیان اینکه جذب اعتبار به موقع و بجا باید شعار مسئولان باشد؛ موضوع ترک تشریفات مناقصه در دستگاه ها را مهم برشمرد و تأکید کرد: منابع مالی دستگاه ها نباید جزو ترک تشریفات باشد و از سال جدید با روند دیگری اجرایی شود.

لزوم همکاری دستگاه ها در تکمیل اطلاعات سندآمایش سرزمین استان، تشکیل تیم های کارشناسی قوی به منظور تدوین برنامه ششم توسعه، ایجاد تعادل و توازن بین شاخص های رشد جمعیت استان و منابع و امکانات زیرساختی از دیگر تأکیدات استاندار البرز در جمع اعضای شورای توسعه و برنامه ریزی استان بود.

جلسه ۴ ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بررسی روند توزیع اعتبارات هزینه ای دستگاه های مشمول نظام بودجه استانی در سال ۹۳، نحوه توزیع اعتبارات تملک داراییهای سرمایه ای سال جدید، بررسی پیشنهادات کارگروه های تخصصی، ارائه گزارش عملکرد کارگروه ها ادامه پیدا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز