خبرگزاری کار ایران

در استان البرز؛

تشکیل کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۴۰

هدف از برگزاری این کارگروه ساماندهی و نحوه اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به خصوص سگ‌های ولگرد است.

‌نخستین کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در استانداری البرز تشکیل شد.

به گزارش ایلنا در کرج، نخستین کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌ها و نماینده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تشکیل شد.

البرزی هدف از برگزاری این کارگروه را ساماندهی و نحوه اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به خصوص سگهای ولگرد اعلام کرد و گفت: با توجه به ازدحام سگ‌های ولگرد در سطح شهر‌ها و گزارش‌های مردمی مبنی بر مزاحمت و احتمال انتقال بیماری‌ها، توسط سگ به انسان نقش این کارگروه حایز اهمیت است و دستگاه‌های عضو می‌بایست نسبت به ساماندهی این حیوانات اقدام کنند.

وی افزود: شهرداری‌ها نیز در راستای وظایف خود موظف به اجرای دستور العمل‌های مربوطه هستند.

البرزی همچنین تشکیل کارگروه شهرستانی، آماده سازی شهرداری‌ها نسبت به خرید تجهیزات لازم، آمادگی اداره کل دامپزشکی و شبکه بهداشت، ارائه گزارش ماهیانه از سوی شهرداری‌ها در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر را از جمله مصوبات این کارگروه استانی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز