خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز:

دولت از وارد کردن شوک‌های جدید به اقتصاد کشور پرهیز کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۰۸

اقتصاد کشور ما دیگر تحمل آزمون و خطا ندارد و دولت از سیاست‌های مخرب شوک درمانی باید پرهیز کند / نظام تعرفه‌ها نباید دست زد و ما نمی‌خواهیم وارد اقتصاد جهانی و wto شویم / اقتصاد کشور ما توان و طاقت رویارویی با اقتصاد جهانی را در حال حاضر ندارد /

اقتصاد کشور ما دیگر تحمل آزمون و خطا ندارد و دولت از سیاست های مخرب شوک درمانی باید پرهیز کند.

به گزارش ایلنا در کرج، رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان این مطلب در سمینار یک روزه برگزاری نمایشگاه های تخصصی در اتاق البرز ضمن تقدیر از بسته اقتصادی ارائه شده دولت گفت: از حرکت جدید و بی سابقه دولت در خصوص نظر خواهی از فعالان اقتصادی، اشخاص، گروه ها و مردم در تدوین این بسته کمال تشکر را دارم.

حسین طوسی در ادامه با گریزی به بحثرکود و تورم کشور، با بیان این مطلب که رکود و تورم دو عامل اقتصادی هستند که نسبت های معکوس با یکدیگر دارند ضمن گوشزد به تصمیم گیران و تصمیم سازان مباحثاقتصادی در کشور، نسبت به اتخاذ سیاست های انقباضی در اقتصاد کشور که به نظر وی، باعثتشدید رکود و تورم در کشور می شود، بر اتخاذ سیاست های انبساطی در جهت گیری های آینده نظام پولی و بانکی کشور تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که تورم به زودی و خلق الساعه در کشور ریشه کن نخواهد شد و تا سال های آینده ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: اقتصاد کشور پس از غلبه بر مشکلات گریبان گیرش در یک دوره گذار، می بایست اجازه دهیم دوران نقاحت خود را سپری کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در ادامه با ابراز نگرانی و تاثر از اتخاذ برخی تصمیمات و وارد کردن شوک های جدید به اقتصاد کشور، گفت: الگوهای اقتصادی کشورهای دیگر نباید در کشور ما پیاده سازی شود، زیرا که هر اقتصادی مسائل و قابلیت های خود را دارا می باشد و برای همه اقتصاد ها نمی شود یک نسخه پیچید.

حسین طوسی در ادامه گفت: تاثیرات وارد کردن شوک اقتصادی به کشور خلق الساعه آشکار نمی شود و ممکن است تاثیرات آن یک ساله دیگر خود را در اقتصاد کشور نمایان کند.

وی در ادامه با انتقاد از کاهش تعرفه واردات برخی اقلام و کالاها در هفته های اخیر، با تاکید بر این مطلب که به نظام تعرفه ها نباید دست زد و ما نمی خواهیم وارد سازمان تجارت جهانی و wto شویم اظهار داشت: اقتصاد کشور ما توان و طاقت رویارویی با اقتصاد جهانی را در حال حاضر ندارد و ما باید بر داشته ها و فاکتورهای اقتصاد بومی کشور خود به عنوان تنها راه سر و سامان دادن به اقتصاد متورم و متوقف شده کشور تاکید داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در پایان بار دیگر با تاکید بر وارد نکردن هرگونه شوک اقتصادی جدید بر اقتصاد مریض کشور، بر لزوم ارائه و تدوین برنامه های بلند مدت و وجود ثبات در برنامه ها و تصمیمات در اقتصادی کشور تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز