خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان البرز:

کادرسازی فرهنگی دانشجویان از اولویت‌های جهاد دانشگاهی استان البرز است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۸۳

برگزاری حدود ۳۰ نشست تخصصی فرهنگی در یک سال گذشته و تأکید بر مدوامت و پیوستگی این نشست‌ها و حضور مستمر دانشجویان در همه این نشست‌ها از جمله راه‌های دستیابی به این هدف بوده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در یک سال گذشته، کادرسازی در بین دانشجویان با محوریت تعمیق اندیشه‌های فرهنگی اجتماعی و دینی است.

به گزارش ایلنا در کرج، احمدرضا فیروزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کادر سازی فرهنگی دانشجویان گفت: برگزاری حدود ۳۰ نشست تخصصی فرهنگی در یک سال گذشته و تأکید بر مدوامت و پیوستگی این نشست‌ها و حضور مستمر دانشجویان در همه این نشست‌ها از جمله راه‌های دستیابی به این هدف بوده است.

وی افزود: سلسله نشست‌های «من، دیگری، معنا، ویژه تبیین پدیده‌های نوظهور معنوی»، «تبیین افکار و احوال ما»، و «تبیین معرفت و معنویت» در همین راستا برگزار و مورد استقبال دانشجویان علاقه‌مند به مسائل اندیشه‌ای واقع شده است.

فیروزی خاطر نشان کرد: در این نشست‌ها همواره سعی بر این بوده است که دانشجویان به جایگاهی برسند که خود بتوانند درست را از نادرست تشخیص دهند و به همین دلیل، مثلاً در تبیین پدیده‌های نو ظهور معنوی، ملاک، بررسی این پدیده‌ها بدون حب و بغض و صرفاً بر اساس استدلال و قول احسن بوده است.

وی ادامه داد: نباید برای خوب توصیف کردن عرفان اسلامی، به دیگر عرفان‌ها بی‌احترامی کرد؛ چرا که با ناسزا گفتن به دیگری، هیچ وقت جریان اندیشه‌ای محکم و با پشتوانه به وجود نمی‌آید.

فیروزی تصریح کرد: در این نشست‌ها نیز دانشجویان و استادان هرگز جمله‌های اهانت آمیز نسبت به پدیده‌ها و عرفان‌های نوظهور نشنیدند اما در عین حال به شناخت خوبی از آن‌ها دست پیدا کردند، به‌گونه‌ای که در پایان این نشست‌ها می‌توانستند به صورت مستدل تفاوت عرفان در نگاه اسلام را با سایر عرفان‌ها تبیین کنند و خود مروج این گفتمان شدند.

این مسئول تعامل و همکاری با نهاد‌ها و متولیان فرهنگی استان را یکی دیگر از اهداف جهاد دانشگاهی البرز در حوزه فرهنگی برشمرد و گفت: در برخی زمینه‌ها تعامل و همکاری‌های در خور شایسته‌ای با نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است اما در خیلی از زمینه‌ها نیز به دلیل آنکه متولیان فرهنگی جزیره‌ای عمل می‌کنند، انتظارات حاصل نشده است.

وی یادآور شد: جشنواره علم تا عمل، جشنواره قرآنی نسیم انس، همکاری‌های فرهنگی با دانشگاه خوارزمی و دانشگاه علوم پزشکی البرز، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی هنری در استان و طرح مطالعاتی رضایتمندی ارباب رجوع، از جمله طرح‌‎های موفقی است که از سوی جهاد دانشگاهی البرز با تعامل دستگاه‌های فرهنگی استان اجرا شده است.

فیروزی با تأکید بر اهمیت تعامل و همکاری مسئولین استان البرز گفت: تکثر قومیت‌ها و خرده فرهنگ‌ها در استان البرز و فرصت‌ها و تهدیداتی که در این زمینه وجود دارد می‌طلبد تا متولیان حوزه فرهنگی برای مرتفع ساختن آسیب‌های فرهنگی اجتماعی ناشی از آن و استفاده از فرصت‌های بالقوه، با یکدیگر تعامل و همگرایی بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد همدلی و همگرایی بین مسئولین، جهاد دانشگاهی با ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این حوزه دارد، می‌تواند بازوی علمی و اجرایی دستگاه‌های اجرایی و تصمیم‌گیر استان باشد.

فیروزی در پایان گفت: برگزاری ۲۵ نشست‌ تخصصی فرهنگی، هفت عنوان سمینار و همایش، ۳۴ عنوان جشنواره‌، پنج مسابقه دانشگاهی، ۹ کارگاه و دوره آموزشی در حوزه فرهنگی، اجرای ۱۰ طرح مطالعات فرهنگی کاربردی، برپایی ۱۱ نمایشگاه فرهنگی، تولید و نشر ۱۲ عنوان کتاب فرهنگی و دانشگاهی، برگزاری بیش از ۲۰ اردوی تخصصی علمی فرهنگی، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان نیازمند و تولید پنج هزار خبر و گزارش خبری در قالب ایسنا و ایکنای البرز، از جمله فعالیت‌­­­های صورت گرفته از سوی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حوزه فرهنگی طی یک سال اخیر بوده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز