خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز در گفتگو با ایلنا:

«طرح بیمه سلامت» دستاوردی برای ۳۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی نداشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۰۱۴

ما از دولت جدید انتظار داریم که حداقل با پرداخت بدهی ۹۳ هزار میلیارد تومانی سنوات گذشته خود، به سازمان تامین اجتماعی، اعتبار دفترچه‌های این صندوق را مجددا احیا کند.

تاکنون دولت هیچ بودجه و منابعی در جهت کمک و حمایت از بخش درمان تامین اجتماعی اختصاص نداده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: متاسفانه در طرح بیمه سلامت، دولت بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی را نادیده گرفته است بلکه همچنان به دنبال ادغام و استفاده از منابع این صندوق، در جهت پوشش ضعف اعتباری خود در اجرای این طرح است.

علی اصلانی در ادامه با بیان این مطلب که صندوق تامین اجتماعی در کشور ما به منبعی سهل الوصول برای دست اندازی دولت‌ها تبدیل شده است، تاکید داشت: منابع صندوق تامین اجتماعی متعلق به کسانی ست که با پرداخت ماهیانه حق بیمه به این صندوق، می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند و دولت نه شرعی و نه قانونی حق استفاده از منابع این صندوق را در جهت ارائه هر گونه خدمات به افرادی خارج از دایره بیمه شدگان صندوق تامین اجتماعی ندارد.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که طرح بیمه سلامت تا به اکنون هیچ دستاوردی برای ۳۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی نداشته و اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی همچنان پایین است، بیان داشت: بخش درمان تامین اجتماعی در دولت جدید، همچنان با ضعف‌های شدیدی روبروست و ما از دولت جدید انتظار داریم که حداقل با پرداخت بدهی ۹۳ هزار میلیارد تومانی سنوات گذشته خود، به سازمان تامین اجتماعی، اعتبار دفترچه‌های این صندوق را مجددا احیا کند.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد خود بر مخالفت با هرگونه ادغام صندوق تامین اجتماعی با بیمه سلامت، خاطر نشان کرد: دولت به جای دست اندازی، به منابع صندوق‌های مستقلی همچون تامین اجتماعی، به دنبال کمک به این صندوق‌ها و ایجاد و کشف منابع جدید دولتی، به منظور عمل به تعهد مغفول مانده خود، که همانا اجرای ماده ۲۹ قانون اساسی در فراهم سازی بهداشت رایگان برای همه مردم است باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز