خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ:

جمعیت واحدهای مسکن مهر شهر جدید هشتگرد، با زیرساخت‌ها تناسبی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۸۰

تخصیص آب از سد طالقان به ساوجبلاغ، از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های این شهرستان است.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به مشکلات موجود در این شهرستان در بخش راه، آموزش و… گفت: در حال حاضر انتقال بخشی از آب سد طالقان به ساوجبلاغ عمده دغدغه فرارو به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالقاسم پالیزگیر در جلسه مشترک شورای اداری استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ که به ریاست سید حمیدطهایی استاندار البرز، معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با بیان اولویت توزیع اعتبارات در راستای اهداف از پیش تعیین شده در این شهرستان گفت: برای رفع موانع حوزه صنعت و ساماندهی پسماند و زباله که در شهرستان در ۱۷ سال گذشته مشکلات زیادی به وجود آورده بود، اقدامات مناسبی انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به نخبگان و منشور اخلاقی و همچنین تلاش برای تحقق مطالبات به حق مردم شهرستان و رفع موانع حوزه صنعت نیز در دستور کار قرار دارد.

پالیزگیر بر پیگیری مشکلات عدیده در حوزه آب تاکید و خاطرنشان کرد: با ساماندهی معادن می‌توان در جهت رفع مشکلات زیست محیطی و آلودگی سفره‌های زیرزمینی اقدام کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال ۵۰ پروژه در هفته دولت با مجموعه اعتبارات ۶۰۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، استانی و منابع داخلی به بهره برداری می‌رسد که ۵۶۰ میلیارد تومان از این میزان به مسکن مهر شهر جدید هشتگرد و شهرک ابریشم اختصاص دارد.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به اینکه در شهر جدید هشتگرد ۶۰ هزار واحد مسکونی در حال احداثاست افزود: سرعت افزایش جمعیت این منطقه متناسب با امکانات و زیرساخت‌های موجود نیست.

فرماندار ساوجبلاغ تصریح کرد: آب در مسکن مهر، جوابگوی جمعیت فعلی نیست.

وی احداثساختمان پزشکی قانونی و پایگاه فوریت‌های پزشکی، بهسازی معابر شهری و روستایی، بهره برداری از دو سالن ورزشی و گاز رسانی به روستا‌ها را از اهم پروژه‌های انجام شده در هفته دولت دانست.

فرماندار ساوجبلاغ با اشاره به افزایش اعتبارات عمرانی در سال جاری گفت: در سال گذشته تنها ۲۲ درصد از اعتبار تخصیص داده شده تحقق یافت و امسال با توجه به مشکلاتی نظیر تکمیل مدارس و بهسازی راه هشتگرد به کرج، احداثمسکن مهر و اقداماتی از این قبیل، اعتبار ۲۷ میلیاردو ۸۰۰ میلیون تومانی برای این شهرستان کافی نیست.

پالیزگیر با اشاره به مشکلات مناطق روستایی و استفاده از اعتبارات ملی و استانی در برخی پروژه‌ها تصریح کرد: محورهای روستایی فاقد آسفالت با استفاده از اعتبارات استانی و ملی آسفالت می‌شوند همچنین گازرسانی به روستا‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی تخصیص آب از سد طالقان به ساوجبلاغ را از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: بر اساس مصوبات ۲ دولت گذشته، استفاده از یک متر مکعب از آب سد طالقان باید در اختیار این منطقه قرار گیرد.

وی گفت: رفع مشکل آب برای ۱۴ روستا و جانمایی و جابجایی صحیح ۲۰۰ تیر برق در نقاط شهری و روستایی از جمله مواردی است که به دلیل عدم اعتبار کافی به نتیجه نرسیده است.

پالیزگیر تامین اعتبار لازم برای خشکسالی شهرستان، احداثمدرسه برای پروژه‌های مسکن مهر، تامین مکان برای پروژه‌های صنعتی جدید و ساخت پایگاه چند منظوره مدیریت بحران را از برنامه‌های آتی شهرستان خواند.

وی گفت: مساعدت برای اخذ تملک بیش از ۳۵ هکتار از اجرای پروژه تغذیه دریاچه مصنوعی در دستور کار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز