خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز با ابلاغیه وزارت کار به تامین اجتماعی:

اجرای «ماده ۱۰» قانون نوسازی صنایع، پس از ۴ سال توقف

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۶۵۲

از این پس، تامین اجتماعی، موظف است با بازنشستگی کارگران شاغلی که تنها فقط «۷۳۰۰» روز در مشاغل سخت و زیان آور، مشغول به فعالیت بوده‌اند، بدون هیچ پیش شرطی موافقت کند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز، از اجرایی شدن «ماده ۱۰ نوسازی صنایع» و همچنین طرح پیشنهادی «۷۳۰۰ روز کار، در مشاغل سخت و زیان آور جامعه کارگری» خبر داد.

علی اصلانی با اعلام این خبر به خبرگار ایلنا در کرج گفت: در جلسه اخیر «کارگروه مشاغل سخت و زیان آور استان البرز» پس از آنکه دغدغه‌های همیشگی جامعه کارگری که مهم‌ترین آن، اجرای درست و صحیح قانون مشاغل سخت و زیان آور و ماده ۱۰ نوسازی صنایع بود، مطلع شدیم که به تازگی آیین نامه‌های اصلاحی و اجرایی این قوانین به تامین اجتماعی ابلاغ شده است.

وی در ادامه افزود: با ابلاغ اصلاحیه این قوانین از جانب وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی، از این پس سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور، ملزم و متعهد به اجرای آن‌ها شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در طول سنوات گذشته، به دلیل ابهاماتی که در قانون مشاغل سخت و زیان آور وجود داشت، اجرای درست، صحیح و کامل آن با مشکلات و موانعی همراه بود، اظهار داشت: با قبول طرح پیشنهادی جامعه کارگری در شورای عالی کار و با ابلاغیه جدید معاونت روابط کار به تامین اجتماعی، از این پس، تامین اجتماعی، موظف است با بازنشستگی کارگران شاغلی که تنها فقط ۷۳۰۰ روز در مشاغل سخت و زیان آور، مشغول به فعالیت بوده‌اند، بدون هیچ پیش شرطی موافقت کند.

این فعال کارگری استان البرز در توضیح تاخیر ۴ ساله ابلاغیه ماده ۱۰ نوسازی صنایع کشور بیان داشت: در بدو تصویب این قانون مقرر شده بود که نیمی از حق بیمه ۵ سال آخر سنوات کارگران توسط دولت و نیمی هم توسط کارفرمایان پرداخت شود که به دلیل اختلاف و عدم پایبندی تعهدات دولت گذشته در پرداخت سهم خود به سازمان تامین اجتماعی، اجرای این قانون در سال ۸۹، توسط تامین اجتماعی به صورت یکطرفه متوقف شد.

وی در ادامه و در توضیح این موضوع گفت: با اصلاحی که در این قانون صورت پذیرفت، مقرر شده، از این پس کارگران کارخانه‌هایی که با مجوز وزارت صنایع فعالیت می‌کنند بتوانند با توافقی که با کارفرمای خود در خصوص چگونگی پرداخت سنوات ۵ سال آخر خود به تامین اجتماعی حاصل می‌کنند، از ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع(بازنشستگی پیش از موعد) استفاده و بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز