خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید:

اختصاص زنگ کتابخوابی و ترویج کرسی‌های آزاد اندیشی از مدارس

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۱۳

باید به دانش آموزان تدبیر را بیاموزیم و آنان را برای جامعه‌ای بزرگتر آماده سازیم.

استاندار البرز با اشاره به سیاست های دولت یازدهم در ارتقاء سطح کیفی آموزش کشور، تفکر محوری را مهمترین اولویت نظام آموزش پرورش در دولت تدبیر و امید برشمرد و تصریح کرد: باید به دانش آموزان تدبیر را بیاموزیم و آنان را برای جامعه ای بزرگتر آماده سازیم.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه شاهد عصمت کرج که با حضور مقامات استانی برگزار شد، ضمن تبریک به دانش آموزان، معلمان، اولیا و اساتید اظهار داشت: مدرسه جایی است که برای اولین بار بعد از خانواده، زندگی اجتماعی در آن آغاز می شود؛ دوره تعلیم و تربیت بخشی از زندگی اجتماعی است که دانش آموزان را برای آینده آماده می سازد.

وی افزود: البته دوره آموزش فقط به مدرسه و دانشگاه محدود نمی شود، انسانها همه دوران ها در حال آموزش هستند و در این بین مدرسه تنها جرقه و دانشگاه، شروعی برای تلاش جدید است.

استاندار البرز ادامه داد: بر اساس سند جدید آموزش و پرورش و توصیه های مقام معظم رهبری آموزش های حافظه محور در دولت یازدهم می بایست به سمت آموزش های تدبیری و تفکر محور پیش برود.

وی افزود: در مسیر آموزش و پرورش مربیان فقط راه را نشان می دهند و تقویت روحیه تفکر و اندیشه محور رویکردی است که باید دانش آموزان آن را پیشه خود سازند.

طهایی ادامه داد: بنابراین هر میزان توانایی ها و آموزش های شما دانش آموزان عمیق تر شده باشد با آمادگی بیشتری در جامعه حاضر خواهید شد.

استاندار البرز در ادامه بیان کرد: علم آموزی با تکیه بر تفکر و اندیشه زمینه ساز آن خواهد بود تا در آینده بتوانید برپایه های علمی مشکلات خود را حل کنید و همانگونه که علم را بر مبنای پایه های علمی گذشتگان آموخته اید، منشاء علم آموزی آیندگان نیز باشیم.

طهایی در ادامه پیشنهاد داد: کرسی های آزاد اندیشی از مدارس و دبیرستان ها آغاز شود و زنگ اختصاصی کتابخوانی در سرفصل برنامه های تحصیلی دانش آموزان گنجانده شود؛ چرا که آغاز کرسی های آزاد اندیشی از مدرسه و دبیرستان دانش آموزانی با استدال از اندیشه را تربیت خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی زمینه ساز افزایش علم و آگاهی و به دنبال آن از بین رفتن جهالت است.

استاندار البرز در پایان، با گریزی به مسائل سیاست خارجی کشور گفت: گزینه های روی میز مردم سلحشور ما منطق و استدال است؛ ما جنگ طلب نیستیم، اما در آن دوران ناچار به دفاع از خاک کشورمان بودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز