خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز تشریح کرد:

پتانسیل بالای استان البرز در حوزه های مختلف

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۰۱۹

استان البرز به دلیل برخورداری از ترکیب جمعیتی و تنوع نژادی و قومی متفاوت تر از سایر استانها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز آسیب ها و چالش های استان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت الله ملاصالحی در جلسه شورای اداری استان البرز در تشریح آسیب ها و چالش های این استان گفت: استان البرز به دلیل برخورداری از ترکیب جمعیتی و تنوع نژادی و قومی متفاوت تر از سایر استانها است.

وی با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های این استان؛ افزود: استان البرز با برخورداری از پتانسیل فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، علمی و تفریحی توریستی، برخورداری از ظرفیت بالای کشاورزی، اقتصادی از فرصت ها و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

ملاصالحی در ادامه با اشاره به فرصت های این استان؛ برخورداری از جوانان نخبه در کسب عنوان ها، وجود ۱۰۹مرکزآموزش عالی اعم از دانشگاهها و..، همجواری با پایتخت و مرکزسیاسی کشور و سهولت دسترسی به آن، برخورداری استان از ظرفیت تشکل های صنفی و NGO ها و واگذاری امور به آنان باهدف کاهش تصدی گری دولت، وجود فرودگاه آموزشی و مراکز توریستی در راستای ایجاد فرصت های شغلی و پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی را از دیگر پتانسیل های این استان برشمرد.

وی گفت: با شتاب بخشیدن به پروژه های اقتصادی و حمایت از تولید و اشتغالزایی، بهره گیری از ظرفیت نیروی جوان جمعیتی و با برنامه ریزی مناسب آموزشی، می توان در ارتقاء رتبه علمی - اجتماعی و تعمیق و نهادینه کردن جوهر دینی و اصول و محتوای ارزشی اقدام کرد.

ملاصالحی برنامه ریزی واتخاذ تدابیر لازم با اولویت دادن به روش های فرهنگی و آموزشی را از اقدامات راهگشا در مدیریت این تنوع فرهنگ ها برشمرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و تشکل‌های مردم نهاد و بسیج می توان برنامه های موثری را اجرایی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در پایان تصریح کرد: وجود ۴ زندان، سر ریز فعالیت های سیاسی، اجتماعی پایتخت به استان، عدم تناسب مراکز خدماتی(حمل و نقل) و رفاهی و تفریحی با میزان جمعیت استان و… از جمله چالش های این استان است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز