خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایلنا:

کارفرمایان و کارگران، بهتر می‌توانند تامین اجتماعی را مدیریت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۱۶

منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارفرمایان و کارگران است و پسندیده نیست که دولت، با سهم ناچیزی که پرداخت آن هم همواره با اما و اگرهایی همراه بوده همچنان بخواهد در این سازمان عزل و نصب و تصدی‌گری کند.

اگر بخشی از منابع سازمان تامین اجتماعی با احتساب ۳% بیمه بیکاری دولت، تازه آن هم به موقع و سر وقت، توسط دولت تامین شود، در آن صورت بازهم، بیش از ۷۰% منابع تامین اجتماعی توسط کارفرمایان و کارگران تامین می شود.

نایب رئیس اول اتاق بازرگانی البرز، با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا در کرج، گفت: منابع سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارفرمایان و کارگران است و پسندیده نیست که دولت، با سهم ناچیزی که پرداخت آن هم همواره با اما و اگرهایی همراه بوده همچنان بخواهد در این سازمان عزل و نصب و تصدی گری کند.

رحیم بناملایی در ادامه، با انتقاد از تصدی گری و نفوذ بسیار بالای دولت در سازمان تامین اجتماعی، افزود: از جمله بدیهیات، در قانون تجارت و تشکیل شرکت ها، حق تقدم عضویت، تعین مدیریت و عزل و نصب، توسط اشخاص حقیقی و حقوقی یست که بیشترین سهم را در آن مجموعه دارا هستند، از این روی سازمان تامین اجتماعی، در راستای اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی، در جایگاه یک ارگان خصوصی مستقل، می بایست تابع و مترتب قوانین بخش خصوصی باشد.

این فعال اقتصادی استان البرز، در ادامه، با بیان این مطلب که تصدی گری دولت، در تامین اجتماعی، موجبات شکل گیری فساد و رانت های فراوانی در طول سنوات گذشته در این سازمان، شده است، تصریح کرد: اگر سازمان تامین اجتماعی توسط سهامداران و مالکان اصلی آن، که همانا کارگران و کارفرمایانی هستند که بیشترین سهم تامین اعتبار و منابع این سازمان را در طول سنوات گذشته عهده دار بوده و هستند اداره شود، منابع این سازمان دیگر و به ندرت، دستخوش دست درازی ها و سو استفاده افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی و غیر مرتبط با این سازمان خواهد شد.

وی در پایان، تصریح کرد: قطعا، جامعه کارگری و کارفرمایی، با یک مدیریت متعهد، صحیح و دلسوزانه می تواند منابع این سازمان را به سمت انتفا، خدمات دهی بیشتر و گسترش روز افزون پوشش های بیمه‌ای اعضا و سهامداران این سازمان، هدایت کند.

گفتگو از: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز