خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن دیابت استان البرز:

ابتلای ۳۰۰ هزار نفر به دیابت نوع یک در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۰۷

اکنون بسیاری از بیماران مبتلا شده به دیابت از ابتلای خود به این بیماری اطلاعی ندارند و لازم است در این زمینه آموزشهای لازم به آن‌ها داده شود.

رئیس انجمن دیابت استان البرز گفت: نیمی از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی‌اطلاعند.

به گزارش ایلنا در کرج، داریوش جلیلی، رئیس انجمن دیابت استان البرز هدف از برگزاری روز جهانی دیابت را، آشنایی بیماران دیابتی با جدید‌ترین روش‌های آموزشی، کنترل و درمان دیابت دانست و گفت: انجام ورزش های منظم و متناسب با سن مانند پیاده روی موجب کاهش قند خون، چربی و کاهش وزن برای بیماران دیابتی می‌شود.

وی با بیان اینکه، افزایش وزن می‌تواند بیماری‌های متعددی را برای انسان ایجاد کند، تاکید کرد: راهکار مناسب برای کاهش وزن و رفع بیماری‌ها به ویژه دیابت انجام ورزش منظم است و بیماران دیابتی با ورزش می‌توانند کلسیم بیشتری را جذب بدن خود کنند و حملات قلبی احتمالی را نیز کاهش دهند.

جلیلی تاثیر ورزش در کاهش عوارض ناشی از دیابت را بسیار موثر برشمرد و گفت: مشکلات قلبی، کلیوی و چشمی که در نتیجه ابتلا به بیماری دیابت پدید می‌آید با انجام حرکات ورزشی منظم به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

وی بی‌اطلاعی نیمی از بیماران مبتلا به دیابت را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: اکنون بسیاری از بیماران مبتلا شده به دیابت از ابتلای خود به این بیماری اطلاعی ندارند و لازم است در این زمینه آموزشهای لازم به آن‌ها داده شود.

رئیس انجمن دیابت استان البرز با بیان اینکه مهم‌ترین اصل در کاهش احتمال ابتلا به دیابت پیشگیری است، تاکید کرد: این امر هزینه‌ای ندارد و با رعایت اصول لازم محقق می‌شود و در این زمینه لازم است آموزشهای مربوطه در زمینه راههای کاهش احتمال ابتلا به دیابت ارائه شود که در این صورت به طور حتم آمار ابتلا به دیابت کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه چاقی، استرس و فشار خون می‌تواند عاملی برای ایجاد دیابت در افراد باشد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در افزایش آمار ابتلا به دیابت، تغذیه نامناسب و عادات غذایی غلط است که متاسفانه این امر در کشور و استان بسیار پررنگ شده است.
وی گفت: طبق برآورد‌ها اکنون در استان البرز حدود ۳۰۰ هزار نفر مبتلا به دیابت نوع یک و دو هستند که ۲۰۰ هزار نفر آنان مربوط به شهرستان کرج است که نیمی از این مبتلایان به دیابت نیز از بیماری خود اطلاع ندارند.
جلیلی در پایان در توصیه‌ای به بیماران دیابتی گفت: بیماران بالای ۳۵ سال و آنانی که سابقه بیشتر از ۱۰ سال بیماری قند خون دارند باید از لحاظ قلب، کلیه و چشم مورد ارزیابی قرار گیرند و در صورت مشکل نسبت به درمان خود اقدام کنند.

همایش روز جهانی دیابت، همزمان با ۱۴ نوامبر با حضور مسئولان انجمن دیابت کشور و استان البرز، مسئولان بخش بهداشت و درمان و بیش از هزار نفر از بیماران دیابتی با همکاری و حمایت انجمن دیابت استان، انجمن دیابت کشور، شهرداری کرج، دانشگاه علوم پزشکی البرز و کلینک چشم پزشکی نور کرج، در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز