خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای مصوبات شورای عالی جوانان هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۱۰

در ستاد ملی جوانان مصوبات شورای عالی تقسیم کار می‌شود و این روند در استانها نیز ضرورت اجرایی شدن دارد / جوان باوری و جوان یاری باید سرلوحه و شعار این ستاد در استان ها باشد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، اشتغال و ازدواج را عمده دغدغه این ستاد برشمرد و گفت: تلفیق تجربه مدیران ارشد در کنار ایده های نو و بدیع جوانان، راهگشای بسیاری از امور خواهد بود، بنابراین عنوان مشاوران جوان به دستیاران جوان قابل تغییر است.

به گزارش ایلنا در کرج، محمود گلزاری در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز ضمن تشریح وظایف ملی این ستاد اظهار داشت: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان فعال است و مصوبات آن نیز در وزارت متبوع مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: متناظر با این ستاد در سطح ملی؛ ستاد استانی نیز به ریاست استانداران در رسیدگی به امور جوانان تشکیل می شود.

گلزاری ادامه داد: در این ستاد باید برنامه‌های حوزه جوانان تنظیم و با برنامه‌ریزی و به صورت چند پیشنهاد به شورای عالی جوانان ارائه شود. این پیشنهادات در شورای عالی جوانان که رییس آن رییس جمهور است، مطالعه می‌شود و در صورت صلاحدید به تصویب رسیده و برای اجرا به ستاد ملی ساماندهی امور جوانان ابلاغ می‌شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: با توجه به آنکه مصوبات ستاد ملی جوانان مصوبه رییس جمهور است، دستگاه‌ها از طریق ستاد ملی ساماندهی امور جوانان مکلف به اجرای آنها می‌شوند. در واقع در ستاد ملی جوانان مصوبات شورای عالی تقسیم کار می‌شود و این روند در استانها نیز ضرورت اجرایی شدن دارد.

گلزاری در محور دیگری از سخنان خود به موضوع مشاوران جوان و نحوه استفاده از ظرفیت این قشر نیز اشاره کرد و گفت: مشاوران باید افرادی با توانایی بالا و تجربه های فراوان باشند و در طول سالیان متمادی در جریان فعالیت های اجتماعی در این حوزه رشد کرده باشند تا بتوان از مشاوره های آنان بهره مند شد.

وی افزود: بنابراین «دستیاران جوان» بهترین عنوانی است که می توان بر روی این قشر نهاد و در کنار مدیران باتجربه از پیشنهادات و ایده های نسل جوان برای پیشبرد امور بهره مند شد.

گلزاری ادامه داد: جوان باوری و جوان یاری باید سرلوحه و شعار این ستاد در استان ها باشد و از ظرفیت این قشر نیز در حوزه های مختلف بهره مند شد.

وی در ادامه، اشتغال و ازدواج را مهمترین اولویت های این مرکز برشمرد و تصریح کرد: ساماندهی اشتغال جوانان، اختصاص مراکز مشاوره قبل و بعد از ازدواج، فعال ساختن سازمان های مردم نهاد جوانان، رسیدگی به اوقات فراغت جوانان، مراکز پیشگیری از اعتیاد و.. در اولویت کاری این ستاد قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز