خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز:

نمایشگاه هفته پژوهش، بستری برای گسترش و تجاری‌سازی فن آوری در استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۰۱۵

برنامه ریزی و بسترسازی برای گسترش تولیدات صادرات فناورانه صورت گیرد چرا که این امکان در استان البرز وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز با بیان اینکه استان البرز مستعد صادرات فناورانه است گفت: باید برنامه ریزی و بسترسازی برای گسترش تولیدات صادرات فناورانه صورت گیرد چرا که این امکان در استان البرز وجود دارد.

به گزارش ایلنا در کرج، عباداله کامکار با بیان این مطلب در نشست خبری «هفته پژوهش و فناوری استان البرز» ضمن تشریح برنامه های این هفته، در استان اظهار داشت: هفته بزرگداشت پژوهش و فناوری در استان‌ها از ۱۵ آذر ماه شروع می‌شود و با توجه به لزوم حضور مسؤولان و مدیران اجرایی استان در برنامه هفته پژوهش در تهران که از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه صورت می‌گیرد، برنامه‌های استانی یک هفته زودتر در استان البرز از روز دو شنبه ۱۷ آذر تا چهارشنبه ۱۹ آذر برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزیدگان استانی به تهران معرفی شده و در سطح ملی نیز برترین ها انتخاب می شوند.

کامکار ادامه داد: برنامه‌های هفته پژوهش با هدف شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر، تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری(فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران و نهادینه کردن پژوهش در سطح استان با توجه به جایگاه رفیع دانشگاه ها و مراکز پژوهشی البرز خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز ادامه داد: مراسم هفته پژوهش هر ساله در این هفته در سراسر کشور با برنامه‌های مختلفی به اجرا در می آید که در استان البرز نیز این هفته متفاوت‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این راستا کار ستادی هفته پژوهش در کم تر از یک ماه با همکاری و تلاش شبانه روزی همکاران در دانشگاه خوارزمی، پارک علم و فناوری، استانداری و دفترآموزش و پژوهش استانداری آغاز شده و امید است استان البرز در سطح ملی جایگاه ویژه خود را پیدا کند.

وی با بیان اینکه البرز دارای پتانسیل‌های بالقوه و ویژه‌ای در زمینه تولید فناوری‌های نوین و تولید دانش است، اضافه کرد: شتابی که در کنار تولیدات فناورانه استان و دستگاه های اجرایی از یک سو و دانشگاه ها و پژوهشکده های استان صورت گرفته در کنار هم منتهی به توسعه روز افزون استان البرز می شود.

وی افزود: امسال با وحدت رویه ای که بین دستگاه ها اجرایی و دانشکده ها و پژوهشکده های استانی ایجاد شده و با هزینه اندک و با اهمیت بسیار با بزرگداشت هفته پژوهش را در استان برگزار می نمایند.

معاون مدیریت منابع انسانی استاندار البرز بر لزوم اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز توسط روابط عمومی ها و خبرگزاریها و رسانه های گروهی تاکید کرد و افزود: تمامی تلاش خود و مجموعه همکاران را برای اجرای مطلوب برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری بکار خواهیم گرفت؛ که توجه به پژوهش و شرکتهای دانش بنیان از ویژگی‌های این هفته بشمار می رود و فرصت مناسبی برای معرفی فناوران و شرکتهای دانش بنیان فراهم خواهد بود.

کامکار در پایان اظهار امیدواری کرد برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، موجب رشد و گسترش پژوهش در استان شود و این نمایشگاه بتواند نیاز‌های بخش پژوهش استان را در زمینه تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌ها در استان برطرف کند.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این نشست خبری بازدیدی از روند آماده‌سازی نمایشگاه هفته پژوهش البرز توسط مسئولین ذی ربط صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز