خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

بومی سازی سیاست‌های ملی پناهندگان در البرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۵۶۷

پدیده پناهندگی علاوه بر ایجاد برخی مسائل، بسترساز معرفی فرهنگ‌ها به سایر کشور‌ها است و باید با برنامه‌ای جامع در این زمینه تهدید‌ها را نیز به فرصت مبدل ساخت.

استاندار البرز با تأکید بر ضرورت توسعه روابط دیپلماتیک بین کشورهای همسایه، بومی سازی سیاست‌های ملی در مواجه با پناهندگان خارجی را در استان ضروری برشمرد و تصریح کرد: پدیده پناهندگی علاوه بر ایجاد برخی مسائل، بسترساز معرفی فرهنگ‌ها به سایر کشور‌ها است و باید با برنامه‌ای جامع در این زمینه تهدید‌ها را نیز به فرصت مبدل ساخت.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حمید طهایی در جریان «جلسه اتباع و مهاجرین خارجی استان،» که با محوریت ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در استان و شهرستانهای پیرامونی برگزار شد، ضمن آسیب‌شناسی از وضعیت حضور پناهندگان خارجی دراین استان، موقعیت مهاجرپذیری البرز را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان البرز با رشد ۳ درصدی جمعیت در کشور یکی از استانهای مهاجرپذیر بشمار می‌رود که بخشی از این جمعیت را نیز پناهندگان خارجی تشکیل می‌دهند.

وی تدوین سیاست‌های ملی در مدیریت مهاجرین و اتباع خارجی را ضروری خواند و تصریح کرد: اولویت اصلی و اساسی در کارگروه‌های مرتبط آن است که سیاست‌های ملی در رابطه با ساماندهی به امور پناهندگان و مهاجران خارجی در استان بومی سازی و اجرایی شود.

طهایی همچنین با تأکید بر ضرورت فراهم ساختن زمینه تحصیل اتباع خارجی، تصریح کرد: ضمن آنکه باید قوانین و مقررات در چارچوب خود اعمال شود اما نباید کودکان و دانش آموزان را از تحصیل محروم نمود، از این رو ضروری است که برنامه ریزی پیرامون فراهم ساختن زمینه بازگشت این دانش آموزان به تکمیل تحصیلات صورت گیرد.

طهایی با اشاره به گزارش‌های مطرح شده در این نشست مبنی بر ضرورت ایجاد اردوگاه مراقبتی در استان جهت ساماندهی مهاجران غیرقانونی نیز گفت: این امر در معاونت سیاسی استانداری مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار البرز گفت: اتباع بیگانه با هزاران بیم و امید از وضعیت حاکمیتی کشورشان پناهندگی به ایران را انتخاب کرده‌اند و علیرغم مشکلاتی که بعضاً برای کشورما به همراه دارند باید زمینه‌ای فراهم شود تا با خاطره خوش این سرزمین را ترک کنند.

وی تصریح کرد: یکی از اصولی که در توسعه روابط دیپلماتیک بین کشور‌ها و انتقال فرهنگ‌ها باید صورت گیرد، اعمال سیاست‌هایی است که به ایجاد بسترهای توسعه ارتباطات بین کشور‌ها منتهی شود.

طهایی تأکید کرد: مسئله اتباع و مهاجران خارجی از موضوعات مهم در استان بشمار می‌رود و می‌بایست مدیریت ویژه‌ای در این رابطه صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز