خبرگزاری کار ایران

همایش بزرگ پژوهش و فناوری‌های علمی:

همایش اقتصاد دانش بنیان البرز لبیکی به فرمان مقام معظم رهبری

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۳۹

همایش اقتصاد دانش بنیان البرز لبیکی بر فرمان مقام معظم رهبری است و جرقه ای برای ایجاد ارتباط بین دوبخش دانشگاه و محیط اقتصادی.

نماینده عالی دولت در استان البرز و رئیس ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در استان، برگزاری همایش بزرگ پژوهش و فناوری های علمی را در آغازین هفته پژوهش، لبیک مسئولان استانی و روسای دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی به فرمان مقام معظم رهبری در راهبردی سازی منشور اقتصاد مقاومتی خواند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمید طهایی در آیین آغازین بزرگداشت هفته پژوهش در استان البرز، که در سالن همایش های دانشگاه خوارزمی و با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده در برگزاری این همایش اظهارداشت: در شرایط کنونی اقتصادی کشور راهبردی سازی منویات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی امریه واجب و اساسی بشمار می رود و این مهم مبنای اقتصاد و نجات بخش در کشور است و دولت تدبیر و امید نیز امریه مقام معظم رهبری را در دستور کار قرار داده و با همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب بخشی از قوانین، برای آینده کشور ساز و کارها را فراهم می سازد.

استاندار البرز که در جمع مسئولان کشوری و روسای دانشگاه ها و بخش خصوصی سخن می گفت، تأکید کرد: این گردهمایی لبیکی بر فرمان مقام معظم رهبری است و جرقه ای برای ایجاد ارتباط بین دوبخش دانشگاه و محیط اقتصادی.

نماینده عالی دولت در استان البرز خاطر نشان کرد: هر بار در مراکز علمی و تحقیقاتی حضور یافته ام خطاب به دانشجویان عنوان داشته ام که کلید استان را در اختیار مراکز تحقیقاتی و پژوهشی قرار می دهیم تا چهاردیواری های محصور مراکز برداشته شود و عرصه برای تحقیقات گسترده نخبگان علمی کشور در این استان باز شود.

استاندار البرز برگزاری نخستین همایش بزرگ دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی استان و گردهمایی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی را جرقه نخست در تحقق این امر دانست و ادامه داد: این همایش نخستین گام در توسعه ارتباط بین محیط دانشگاه و بخش خصوصی جهت تجاری سازی علوم بوده است و اگر همراهی مسئولان دانشگاهی، مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دستگاه های اجرایی استان نبود امروز شاهد برپایی این گردهمایی علمی تحقیقاتی نبودیم.

طهایی اظهار خرسندی نمود که وارد استانی علمی شده است که تعداد دانشگاه ها و دانشجویان و مراکز علمی و تحقیقاتی آن در کشور سرآمد سایر استانهای است و ادامه داد: البرز استانی است که از نظر وسعت کوچک، اما از لحاظ پتانسیل ها از ظرفیت بالایی برخوردار است و باید از این موقعیت نهایت بهره مندی را داشت.

وی افزود: یکی از مبانی که میتواند متفکران، اندیشمندان و نخبگان را دور هم جمع کند پرداختن به این مسئله است که بستری فراهم شود تا شاهد جلب و جذب جوانان و نخبگان در جامعه باشیم.

استاندار البرز تصریح کرد: تلاش ما بر این است که آمار بیکاری را کاهش دهیم و با تأسیس مراکز دانش بنیان که بخشی از آن نیز با حمایت های دولت یازدهم صورت می گیرد این مهم را به انجام برسانیم.

طهایی ادامه داد: از فرصتی که فراهم آمده نه تنها برای استان که برای کشور نیز باید استفاده شود و قدمی مؤثر در این زمینه برداریم.

وی در پایان افزود: برنامه هایی در راستا ایجاد پیوند بین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی صنعت و بخش خصوصی در دستور کار داریم که در طول سال در دبیرخانه این مرکز به انجام خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز