خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار و فرماندار ویژه کزج:

ضرورت استفاده از مشارکت مردم در تکمیل پروژه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۴۳

ادارات در هزینه کردن اعتبارات با مدیریت صحیح و صرفه جویی عمل کنند. امکانات موجود در استان البرز و مرکزیت آن شهرستان کرج، با ویژگی‌های یک کلانشهر تناسب ندارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه کرج، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان کرج، گفت: با توجه به کمبود منابع اعتباری دولت، باید از مشارکت مردم در تکمیل پروژه‌ها استفاده شود.

به گزارش ایلنا در کرج، تقی ایرانی در این جلسه که با حضور دبیر کارگروه برنامه‌ریزی استانداری البرز، معاونان حوزه فرمانداری کرج و مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در سالن غدیر فرمانداری کرج برگزار شد، گفت: با توجه به بحران‌های مالی کنونی که قسمتی از آن داخلی و بخشی دیگر مربوط به توطئه‌های بین المللی و تحریم‌های کشور است، کمبود منابع در دولت تدبیر و امید کاملاً مشهود است و در زمینه‌های عمرانی، با وجودی که اولویت دولت، تکمیل پروژه‌های نیمه کاره است، اما با این اعتبارات کم، امکان تکمیل تعداد زیادی پروژه نیز وجود ندارد.

وی، در ادامه به ضرورت مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی تاکید کرد و بیان داشت: در تمام دنیا، هرجا که مشارکت مردم وجود داشته و مردم با جدیت حضور پیدا کرده‌اند، توفیقات بسیاری حاصل شده است. در کشور ما نیز، در شرایطی که مشارکت سیاسی ملت عزیزمان در انتخابات بالای ۸۰ درصد بوده است، می‌بایست از توان مردم شریف کشورمان در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه حضور پررنگ مردم در عرصه‌های مختلف، می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز شود، اظهار داشت: امور نهاد‌های اجتماعی می‌بایست توسط خود مردم اداره شود و نباید مردم، مسئولیت اداره همه امور را بر عهده دولت بگذارند.

وی از مردم استان البرز و شهرستان کرج خواست تا ضمن اینکه با صبوری در کنار دولت از این شرایط گذر می‌کنند، با حضور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و مشارکت بیشتر، رکودی که در این بخش‌ها وجود دارد را از بین ببرند.

معاون استاندار البرز، در بخش دیگری خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، ادارات دولتی باید به جای رقابت در جذب اعتبارات بیشتر، در هزینه کرد اعتبارات با مدیریت صحیح و صرفه جویی عمل کنند.

وی گفت: امکانات موجود در استان البرز و مرکزیت آن شهرستان کرج، با ویژگی‌های یک کلانشهر تناسب ندارد و درشان مردم آن نیست. همه تلاش مسئولین می‌بایست برای رفع مشکلات مردم باشد. حتی اگر با کمبود اعتبارات حاضر، امکان اجرای پروژه‌های بزرگ نباشد، می‌بایست با مدیریت صحیح منابع و خروج از تمرکز صرف بر اعتبارات دولتی و تلاش برای جذب مشارکت مردمی، در خدمت مردم باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز