خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز:

شهرک‌های صنعتی استان البرز توسعه می‌یابد / از مکتشفان معادن استان البرز حمایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۵۴

اولویت‌های سرمایه گذاری در البرز را براساس اولویت‌های صندوق توسعه ملی و سازمان توسعه تجارت تعریف شده است / واگذاری بخشی از وظایف تصدی‌گری سازمان صنعت و معدن البرز به تشکل‌ها و انجمن‌های همگن در این استان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز از اهدای مجوز یک ساله به کاشفان پتانسیل‌های معدنی استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ایرج موفق با اعلام این خبر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان افزود: هر فردی که کارمند دولت نباشد و موفق به کشف ذخیره و یا ذخایر معدنی، در استان البرز شود به عنوان جایزه کشف، جواز بهره برداری یک ساله به او واگذار خواهد شد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که مناطق شناخته شده معدنی استان البرز، از طریق مزایده اطلاع رسانی می‌شوند، گفت: به بهره بردارانی که پس از اخذ مجوز یک ساله، موفق به تثبیت تولید و ادامه بهره برداری از معادن باشند پس از بررسی و امکان سنجی ظرفیت اسمی آن معادن، با واگذاری مجوز کشف، می‌توانند به بهره برداری خود از آن ظرفیت معدنی ادامه دهند.

وی در ادامه این نشست ضمن تشریح برخی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در طول یک سال گذشته در سازمان تحت مدیریت خود اظهار داشت: با هماهنگی‌هایی که با برخی سازمان‌ها و تشکل‌های صنعتی، بازرگانی و خدماتی صورت پذیرفت، به روز رسانی اطلاعات آمار واحدهای صنعتی استان را با هدف پالایش و اطلاع از موقعیت و وضعیت این واحد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

اولویت‌های سرمایه گذاری در البرز را براساس اولویت‌های صندوق توسعه ملی و سازمان توسعه تجارت تعریف شده است.

موفق در ادامه با بیان این مطلب که اولویت‌های سرمایه گذاری در البرز را براساس اولویت‌های صندوق توسعه ملی و سازمان تجارت تعریف کرده‌ایم، بیان داشت: در طول یک سال گذشته و تا به اکنون، در حدود ۳۰۰ مورد جواز سرمایه گزاری جدید و به همین میزان هم مجوز طرح توسعه به واحدهای صنعتی در این استان داده شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تا کنون ۱۰۰ برند ملی را در استان البرز شناسایی کرده‌ایم از امضاء تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان متبوعش در راستای تربیت و ارتقاء عملکرد نیروی انسانی مورد نیاز واحد‌های تولیدی البرز و همچنین عقد تفاهمنامه با پژوهشگاه مواد و انرژی کشور به منظور مشورت، و بکارگیری نخبگان و کار‌شناسان علمی در عارضه یابی مسائل و چالش‌های پیش روی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز خبر داد.

وی در بخش دیگری، از توسعه شهرک‌های صنعتی استان البرز خبر داد و بیان داشت: با وجود محدودیت‌ها و چالش‌هایی همچون کمبود آب و زمین که برای توسعه شهرک‌های صنعتی در این استان وجود دارد، به دنبال گسترش و توسعه شهرک‌های صنعتی البرز، در آینده‌ای نزدیک، کلنگ احداثدو شهرک صنعتی جدید اشتهارد و ساوجبلاغ ۲ به زمین خواهد خورد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز در ادامه، ضمن اعلام خبر تبدیل منطقه صنعتی دارویی برکت به قطب صنعت دارویی کشوربا مصوبه دولت، از اختصاص زمینی ۲۰ هکتاری جهت انتقال صنوف آلاینده کلانشهر کرج به حاشیه این شهرستان خبر داد.

واگذاری بخشی از وظایف تصدی‌گری سازمان صنعت و معدن البرز به انجمن‌های همگن

ایرج موفق همچنین در ادامه از واگذاری بخشی از وظایف تصدی‌گری سازمان صنعت و معدن البرز به تشکل‌ها و انجمن‌های همگن در این استان خبر داد و بیان داشت: برای اولین بار در کشور بخشی از وظایف تصدی‌گری سازمان صنعت و معدن البرز در به تشکل‌ها و انجمن‌های همگن فعال در این استان برون سپاری شد که امیدواریم این اقدام پایلوت و سرآغازی برای واگذاری وظایف تصدی‌گری این سازمان به بخش خصوصی در سراسر کشور باشد.

وی در پایان از راه اندازی سامانه ۱۲۴، جهت رسیدگی به شکایات کالا و خدمات بخش دولتی و خصوصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز