خبرگزاری کار ایران

استاندارالبرز خبرداد:

برخورد قانونی با متخلفان صنفی استان البرز

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۵۲۹

با ایجاد شیوه های تشویقی و تنبیهی علاوه بر برخورد با متخلفان، صنوف برتر نیز ضمن احصاء، رتبه بندی و تشویق می شوند.

استاندار البرز از برخورد با متخلفان صنوف در استان خبر داد و گفت: با ایجاد شیوه های تشویقی و تنبیهی علاوه بر برخورد با متخلفان، صنوف برتر نیز ضمن احصاء، رتبه بندی و تشویق می‌شوند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی با تأکید بر ضرورت تشدید نظارت بر عملکرد اصناف و تنظیم بازار با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، اظهار داشت: بازرسی های مستمر از بازار موجب شناسایی و مبارزه با اخلال گران اقتصادی خواهد بود.

وی تأکید کرد: حذف دست های پنهان در چرخه بازار که مخل حرکت های مثبت اقتصادی هستند موجب بهبود سطح معیشت مردم نیز خواهد شد.

استاندار البرز در این رابطه از برخوردهای قهری با متخلفان در استان نیز خبر داد و با بیان اینکه تعزیرات حکومتی ابزاری است که نظام اسلامی برای دولت با هدف نظارت و کنترل بازار ایجاد کرده است، گفت: با ایجاد شیوه های تشویقی و تنبیهی، صنوفی که عدالت را سرلوحه کار خود دارند معرفی و در مقابل آن، اصناف متخلف نیز شناسایی، معرفی و در چارچوب قانون با آنها برخورد خواهد شد.

طهایی همچنین بازگشت به آموزه های اسلام و در نظرگرفتن حلال و حرام در بازار عرضه و نحوه ارائه خدمات و کالا های مورد نیاز به مردم را نیز اصلی مهم و اساسی در عملکرد صنوف و فعالان این عرصه قلمداد کرد.

طهایی در پایان افزود: صنوف از آموزش نیز نباید غافل باشند و در این زمینه نیز باید برنامه ای جامع در استان تدوین شود.

بر اساس آمار اعلام شده در این نشست از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰ هزار و ۴۵۵ صنف متخلف در کرج شناسایی و ۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شده اند که این فرایند به لغو پروانه صنوف متخلف نیز منتهی شده است.

علاوه بر این فرایند رسیدگی به تخلفات صنفی در استان از ۱۵۶ روز در حوزه کالاها و خدمات به ۲۲ روز، بهداشت و درمان ۱۵ روز، قاچاق کالا و ارز ۲۷ روز رسیده است. همچنین نانوایی های استان البرز با ۲ هزار و ۱۳۲ پرونده تخلف، رکورد دار بوده اند. استان البرز در شاخص " بازرسی و نظارت ها " پس از استان یزد، در جایگاه دوم کشور قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز