خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز:

بیمارستان شهید رجایی کرج به تنهایی، پاسخگوی نیاز مردم نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۴۲۷

مشکل بزرگ بخش درمان استان البرز، کمبود فضا و تخت‌های بخش بستری و اورژانس دانست.

پروژه عمرانی بیمارستان شهیدرجایی کرج نیازمند ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش ایلنا در کرج، حمید درفشی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، در بازدید از پروژه عمرانی بیمارستان شهید رجایی که صبح امروز با حضور معاون درمان وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات این مجموعه و رصد پیشرفت این پروژه انجام شد، با اشاره به برخی مشکلات موجود در بخش ارائه خدمات و کمبود فضای درمانی در البرز اظهار داشت: بیمارستان شهید رجایی با وجود ۱۱۶ تخت بستری پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی با بیان اینکه ضریب اشغال این بیمارستان، ۹۸ درصد است، افزود: ۱۱۶ تخت بیمارستانی در ۶ هزار متر فضا قرار دارد این درحالی است که این مساحت تنها برای ۶۰ تخت تعبیه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه به مرور زمان بر اساس افزایش مراجعات و نیاز استان تعداد تخت‌های این بیمارستان افزایش پیدا کرده است، گفت: بیش از یک‌سوم مراجعات بیماران به مرکز قلب تهران را ساکنان استان البرز تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در پروژه عمرانی این بیمارستان بخش تصویربرداری، رادیولوژی، اورژانس و آزمایشگاه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بخش جراحی قلب موجود در بیمارستان به این مجموعه الحاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان تنها ۳۰ تخت بخش داخلی وجود دارد، خاظرنشان کرد: نبود بخش اعصاب یکی از خلاءهای مهم و جدی بیمارستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه این پروژه در ۴ طبقه نظیر بخش بستری، سی‌سی‌یو، آی‌سی یو و کت‌لب در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: راه اندازی ۲ اتاق جراحی قلب دیگر نیز از موارد دستور کار این پروژه است.

درفشی مشکل بزرگ استان را کمبود فضا و تخت‌های بخش بستری و اورژانس دانست و افزود: ۲۴ تخت آی سی‌یو و ۱۲ تخت دیالیز در این بیمارستان به بیماران خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مقاومت این پروژه در مقابل زلزله برآورد شده تا در مواقع بحران نیز با‌ آسودگی خاطر به اقدامات خود ادامه دهیم، اظهار داشت: مرحله اسکلت بندی این ساختمان در مدت زمان ۴ ماه و مبلغ ۳ میلیارد و نیم به اتمام می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه نیاز است، بیان کرد: در صورت تامین اعتبارات لازم این مرکز تا مهرماه سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز