خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۷۴

افرادی که بدون اخذ مجوزهای قانونی بخواهند در زمین های کشاورزی ساخت و ساز کنند مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهیم.

استاندار البرز، از برخورد شدید با متخلفانی که اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری زمین های کشاورزی می نمایند خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمید طهایی با بیان این مطلب گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز یک رسالت ملی است که در استانداری البرز به شدت دنبال می شود.

وی از برخورد بدون اغماض قوه قضائیه، جهادکشاورزی و استانداری البرز با تغییر کاربری دهندگان زمین های کشاورزی خبرداد و تصریح کرد: افرادی که بدون اخذ مجوزهای قانونی بخواهند در زمین های کشاورزی ساخت و ساز کنند مورد پیگرد قانونی قرار می دهیم.

طهایی با اشاره به صدور احکام متعدد در زمینه برخورد با متخلفان ساخت و ساز های غیر مجاز گفت: بهترین زمین های کشاورزی در اطراف شهرها قرار دارد و حفاظت از این زمین ها وظیفه ملی است.

استاندار البرز با اشاره به شرایط خاص این استان و وجود مناطق کویری که قابلیت کشت ندارد؛ افزود: حفاظت از زمین های کشاورزی وظیفه ای حساس برای استانداری البرز است که با تدوین برنامه های ویژه ممکن خواهد شد.

وی جایگاه بخش کشاورزی در استان البرز با توجه به وسعت کم این استان را جایگاهی شایسته دانست و خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی البرز در کشور همواره رتبه های زیر ۱۰ را به خود اختصاص داده است.

طهایی از تدوین برنامه هایی به منظور استفاده بهینه تر از زمین های کشاورزی موجود استان خبر داد و بیان کرد: اصلاح بذر، استفاده از روش های نوین آبیاری و اصلاح روش های کشت از جمله اقداماتی است که در دستورکار قرار گرفته است.

وی درباره دانشگاه کشاورزی البرز گفت: این دانشگاه قبل از دانشگاه تهران تاسیس شده و در اعتلای کشاورزی کشور نقش مهم و اساسی دارد.

استاندار البزر محصولات باغی این استان را مرغوب اعلام کرد و افزود: محصولات کشاورزی این استان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده ضمن اینکه شیوه کشاورزی این استان عمدتا پیشرفته و نوین است.

طهایی یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات این استان را رکود فرودگاه بین المللی پیام به دلیل اختصاص نیافتن سهمیه سوخت یارانه ای به هواپیمای باری عنوان کرد و اظهار داشت: اختصاص سهمیه حداقلی می تواند رونق صادرات در این استان را به همراه داشته باشد.

استاندار البرز در ادامه تدوین برنامه هایی حول محور اقتصاد مقاومتی را از اولویت های استان البرز برشمرد و تصریح کرد: فعال شدن فرودگاه باری پیام در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود.
وی حمایت از صنایع ' های تک '(برخوردار از تکنولوژی پیشرفته) را اولویت استانداری البرز دانست و تاکید کرد: صنایع ' های تک ' که نیازمند محیط های علمی و دانشگاهی است در استان البرز و تهران بهتر می تواند فعالیت داشته باشد.

استاندار البرز ضمن تاکید بر حفظ محیط زیست با حمایت از صنایع غیرآلاینده گفت: معتقدیم باید استان های البرز و تهران از آلایندگی ها بدور باشد و فعالیت های صنعتی در این استان ها در جهت حفظ محیط زیست باشد.

وی در ادامه تدوین سند آمایش سرزمینی در استان البرز را مورد اشاره قرارداد و تصریح کرد: سال ۱۳۹۰ با انتخاب پیمانکاری مقرر بود این سند تدوین شود و کمی هزینه به پیمانکار پرداخت شد اما به دلایلی متوقف ماند.

طهایی اظهار کرد: پیگیری تدوین سند آمایش سرزمینی در دوره جدید آغاز شده و بخش دیگری از حق الزحمه پیمانکار پرداخت شده و از پیمانکار خواسته شده هرچه زودتر نسبت به تدوین آن اقدامات لازم به عمل آورد.

استاندار البرز با اشاره به پیشرفت ۵۰درصدی طرح مطالعاتی تدوین سند آمایش سرزمینی بیان کرد: تازه تاسیس بودن استان البرز و در اختیار نبودن بسیاری از اطلاعات مورد نیاز سبب شده کار به کندی پیش برود که امید می رود تا قبل از پایان شش ماهه اول سال آتی بتوانیم اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نماییم.

آمایش سرزمینی نوعی نظام برنامه ریزی با هدف توزیع بهتر جمعیت با توجه به منابع طبیعی و فعالیت های اقتصادی و تکنیک ارتقا و توسعه در چارچوت تقسیمات کم و بیش سیاسی و طبیعی سرزمین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز