خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در البرز خبر داد:

واگذاری اداره کامل استان‌ها به استانداران

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۰۸۶

رویکرد دولت واگذاری اداره مناطق استان‌ها به خود استان‌ها و پیوند دادن مدیریت استان‌ها با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مردمی است.

وزیر کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز، از واگذاری اختیارات کامل استان‌ها به استانداران خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، عبدالرضا رحمانی فضلی، پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار البرز، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران و مدیران در استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: موضوع آموزش و پرورش امری مهم است و در نگاه مثبت دولت به آن نیز شکی نیست، اهمیت مسئله آموزش و پرورش جزو بدیهیات است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که بزرگ‌ترین سرمایه خانواده‌ها و کشور، نیروی انسانی ست و باید توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش شود، گفت: کشور در شرایط کنونی در تنگناهایی قرار دارد و تکیه بر بودجه‌های دولتی در این زمینه نیز کافی نیست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در طول ۷ سال گذشته، متاسفانه تنها بودجه و پول خلق شده است، این روش مدیریت کشور را جوابگو ندانست و مترتب آن را سیستم ناکار آمد در حوزه‌های اجرا یی و تولید در طول سال‌های اخیر کشور عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای خروج و برون رفت از این وضعیت باید منویات مقام معظم رهبری فصل الخطاب عملکردی مدیران باشد، تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری هم تأکید بر اقتصاد مقاومتی دارند و دولت و رئیس جمهور محترم هم در این مدت دو لایحه را ارائه داده‌اند بنابراین در این زمینه اتفاق آرا داریم که باید فکر و تدبیری اساسی در خصوص اندیشیده شود.

وزیرکشور ادامه داد: این شرایط که امروز در آن قرار داریم به تاریخ گذشته و بی‌توجهی به ظرفیت‌ها، خلاقیت و نوآوری مدیران ما برمی گردد که عدم تعادل و توازن را در پی داشته اشت.

وی افزود: گسترش شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و… و خروجی آن حاشیه نشینی، توزیع ناعادلانه منابع و ایجادشکاف‌ها و.. نیز از آثار این بی‌تدبیری‌ها در طول سال‌های گذشته بوده است.

رحمانی فضلی در ادامه با ارائه راهکارهایی جهت خروج و برون رفت از وضعیت کنونی، با بیان اینکه مشارکت مردم مهم‌ترین اصل در تحقق اهداف کلان کشور به‌شمار می‌رود، گفت: مشارکت در شورا‌ها اصلی اساسی است باید با بکارگرفتن مشارکت مردم و تکمیل تجهیزات و امکانات، منابع آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

وی افزود: برای این کار نیاز به نگاه واقع بینانه داریم؛ نباید در چارچوب‌ها، لفاظی‌ها و تشریفات باقی بمانیم نیازمند تحلیل و رسیدن به عمق مسئله هستیم.

وزیر کشور مشارکت سیاسی کشور را نیز مطلوب ارزیابی و با بیان اینکه کشور در زمینه مشارکت سیاسی گام‌های خوبی برداشته است، تصریح کرد: قدرت حاکمیتی کشور در رویدادهای سیاسی روند رو به رشدی را از مشارکت‌های مردمی به همراه داشته و این روند نشانگر تقویت و بالندگی است.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا این مشارکت را در حوزه اقتصادی، نقدینگی و پروژه‌ها و… نیز داریم، گفت: باید روندی را پیش بگیریم تا با جلب اعتماد واقعی مردم، بخشی از کار‌ها به آنان واگذار کرده و برای آنان سود و منافع نیز قایل شویم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: رویکرد دولت آن است که اداره مناطق استان‌ها را باید به خود استان‌ها واگذار کنیم، علاوه بر این ساختاری تعبیه شود تا پیوند واقعی با مردم و ظرفیت‌ها برقرار شود.

وی افزود: یقین دارم استاندار البرز، نیز با توانایی‌هایی که در مدیریت استان‌های کشور داشته‌اند از اجرای این مهم برخواهند آمد.

وزیر کشور ادامه داد: امروز ۱۳ استان در کشور با طرح ایده‌های نو توانسته‌اند بودجه منهای نفت پیشنهاد دهند.

رحمانی فضلی افزود: بعضی استان‌ها ظرف دو سال بیش از ۶۰ هزار میلیارد تفاهم نامه منعقد کرده‌اند؛ چرا برخی استان‌ها نمی‌توانند این اقدام را انجام دهند؟ در حوزه آموزش و پرورش هم که بخشی از این استان است باید بتوان این روند را اجرایی کرد.

* تبلیغات و اخذ مالیات روش‌های تولید درآمد در استان‌ها

وی در ادامه، تبلیغات و اخذ مالیات را دو راهکار اساسی برای تولید سرمایه در استان دانست و افزود: در شرایط کنونی که بودجه عمومی دولت رو به کاهش است و نفت نیز ۴۵ دلار شده است، بایداین شرایط را به فرصت تبدیل کنیم و این زمینه فراهم نمی‌شود مگر آنکه ساختار‌ها، باورهای خود را تغییر دهیم و به مردم اطمینان کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: بنده به عنوان وزیرکشور، نگاه‌های توسعه‌ای خود را مطرح می‌کنم، ما حاضریم هر چه قدر در سال قبل مالیات اخذ شده است بدون اینکه منابع مالیاتی قبلی را در نظر بگیریم با شناسایی فرار روهای مالیاتی و تولید منابع جدید آموزش و پرورش را اداره کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز