خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در کرج عنوان کرد:

مرتفع شدن مشکلات آموزش و پرورش، با افزایش یک درصدی بودجه ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۲۲

برای تحقق اهداف آموزشی می‌بایست به سمت استفاده و بهره‌مندی صحیح، از همه توان کشور اعم از دانش آموزان، معلمان، اولیا، مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی حرکت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، افزایش یک درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۴ را، حرکتی در راستای مرتفع کردن بخشی از کم و کاستی‌ها در این حوزه برشمرد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر فانی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز، که با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان البرز، استاندار البرز و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در محل استانداری البرز برگزار شد، گفت: خوشبختانه عنایات استانداران و فرمانداران دولت تدبیر و امید در تشکیل شورای آموزش و پرورش قابل تقدیر است، میانگین در هر ماه یک شورای آموزش و پرورش استان در استان‌های کشور تشکیل شده است و در استان البرز نیز بیش از ۸۰ درصد مصوبات شورا اجرا شده و این در تاریخ اجرای قانون شورا‌ها بی‌سابقه است.

وی در ادامه افزود: آموزش و پروش با داشتن بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز، یک میلیون همکار فرهنگی، بزرگ‌ترین و اثرگذار‌ترین دستگاه‌های کشور است و کوچک‌ترین تصمیمات جامعه را تحت تإثیر خود قرار می‌دهد.

فانی در ادامه با تاکید بر ضرورت افزایش مشارکت‌های مردمی در کشور بیان داشت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی ست چراکه با اتکا به بودجه‌های دولتی آموزش و پرورش نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد.

در ادامه بیان داشت: برنامه ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که از همه توان کشور اعم از دانش آموزان، معلمان، اولیا، مردم، نهادهای دولتی و غیردولتی بهره‌مند شویم تا اهداف آموزشی را محقق سازیم.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری به کمبود مدرسه درسایت‌های مسکن مهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساخت مسکن مهر بدون پیش بینی فضای آموزشی صورت گرفته است که این مهم، ساکنان را با مشکلات عدیده‌ای روبه رو ساخته است.

وی اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش توانایی پاسخگویی و رفع معضل کمبود فضای آموزشی را در مسکن‌های مهر ندارد لذا از خیرین مدرسه ساز و مردم انتظار داریم که آموزش و پرورش را برای توسعه فضای آموزشی در این مناطق یاری سازند.

این مقام مسئول همچنین از کمبود نیرو در آموزش و پروش سخن به میان آورد و گفت: ۲۵ هزار نیروی انسانی بازنشسته، افزایش ۲۰۰ هزار دانش آموز در سال جاری استخدام ۴۰ هزار نیروی انسانی جدید را ضروری ساخته است اما متاسفانه تا امروز یک نیروی انسانی هم وارد نشده چرا که ردیف‌های جذب در دولت قبل پر شده است اما امیدواریم با برنامه ریزی و اقدام به موقع ساماندهی و خرید خدمات آموزشی و مشارکت بخش خصوصی این نقص را هرچه سریع‌تر برطرف کنیم.

فانی در پایان، با اشاره به افزایش یک درصدی بودجه آموزش و پرورش گفت: تبصره‌ها و احکامی در بودجه سال ۹۴ در دولت و کمیسیون پیشنهاد شده که امیدواریم در صحن مجلس به تصویب برسد چرا که با تصویب آن‌ها می‌توان به رفع مشکلات آموزش و پرورش به میزان قابل توجهی امیدوار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز