خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

کنسرسیوم صادراتی مکمل اقتصاد صادرات محور

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۴۸

تاسیس و آغاز به‌کار شرکت های کنسرسیومی صادراتی در استان‌ها، اقدامی موثر در جهت گردش تولید و رونق صادرات بنگاه های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی ست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی البرز، با بیان این مطلب که تولید، بدون بازاریابی و فروش، محکوم به شکست است، تاسیس و آغاز به‌کار شرکت های کنسرسیومی صادراتی در استان ها را اقدامی موثر در جهت گردش تولید و رونق صادرات بنگاه های تولیدی و خدمات فنی و مهندسی عنوان کرد.

رحیم بناملایی، با اشاره به این موضوع، به خبرنگار ایلنا در کرج، گفت: در دنیای امروز، بحثرقابت پذیری، فروش و بازاریابی تولیدات، از جایگاه ویژه و اهمیت به‌سزایی برخوردار است که متاسفانه با وجود تولیدات باکیفت در کشور، به سبب نبود یک سیستم تخصصی منسجم بازاریابی و فروش، نتوانستیم در بحثصادرات با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای تولید، در کشور موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به وجود ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان البرز، راه اندازی شرکت کنسرسیوم صادراتی در این استان، را گامی در جهت رونق تولید، هم افزایی و بهره وری از این ظرفیت عظیم تولیدی، در راستای اقتصاد صادرات محور و افزایش درآمدهای ارزی در این استان عنوان کرد.

دبیر کل اسبق اتاق ایران، در ادامه با بیان این مطلب که دنیای امروز دنیای رقابت پذیری و سهم خواهی ست، اظهار داشت: بدون در نظر گرفتن مباحثبازاریابی و فروش، نمی توانیم هر محصولی را با هر نوع کیفیت تولید کنیم و انتظار داشته باشیم که سهم مناسبی در بازارهای جهانی برای تولیداتمان به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که رکود حال حاضر کشور تنها به مباحثی مثل تحریم و تورم محدود نمی شود، بیان داشت: یکی از راه های رونق اقتصادی، عبور و تجربه نکردن رکود در اقتصاد کشور، وابسته کردن کشورها به محصولات ایرانی ست که متاسفانه در طول سنوات گذشته بنگاه های تولیدی کشور با وجود تولیدات درخور و قابل قبول برای صادرات، به دلیل فقدان یک سیستم منسجم بازاریابی و فروش، همواره برای چگونه و چطور، صادر کردن محصولات خود به بازارهای هدف دچار مشکل بوده‌اند.

این فعال اقتصادی استان البرز در پایان، با بیان این مطلب که یکی از هنرهای وزارت خارجه و رایزن های فرهنگی و تجاری در کشورهای مختلف می تواند وابسته کردن بازار این کشورها به محصولات ایرانی باشد، ابراز امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک با ایجاد کنسرسیوم های تخصصی صادراتی در سراسر استان های کشور و همچنین، فعالیت رایزن های اقتصادی در نقاط مختلف دنیا، توسط بخش خصوصی با کفالت اتاق بازرگانی، بتوانیم گام های موثر و روبه جلویی، در بحثصادرات محصولات ایرانی و تصاحب سهمی از بازار کشورهای هدف برداریم.

گفتگو: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز