خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز:

لزوم ترسیم استراتژی فرهنگی برای اتباع خارجی

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۹۶۳

سیاست جمهوری اسلامی نیز در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر ترسیم استراتژی فرهنگی با رویکرد توسعه مراودات اجتماعی و سیاسی با کشورهای همسایه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بر ضرورت ترسیم استراتژی فرهنگی و سیاست گذاری به منظور بهره مندی از ظرفیت اتباع خارجی در استان تأکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حجت اله ملاصالحی با بیان این مطلب در آیین تقدیر از دانش آموزان پناهنده کشور افغانستان، گفت: نقطه آغازین هر حرکت توسعه محور، فرهنگ بوده؛ سیاست جمهوری اسلامی نیز در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر ترسیم استراتژی فرهنگی با رویکرد توسعه مراودات اجتماعی و سیاسی با کشورهای همسایه است.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت آگاه سازی پناهندگان افغانی با فرهنگ و تاریخ زادگاه خود، افزود: شناخت پناهندگان نسل جدید از فرهنگ و تاریخ وطن شان باید مبتنی بر آگاهی و بستر سازی جهت بکارگیری زمینه حضور آنان در مشارکت های اجتماعی و همایش های علمی و فرهنگی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تأکید بر ضرورت تدوین و ترسیم استراتژی فرهنگی در این زمینه گفت: ایجاد این شناخت می تواند در بازسازی و آبادانی کشور همسایه، افغانستان نیز مؤثرواقع شود.

ملاصالحی آموزش را نیز اصلی اساسی و تأثیرگذار در این زمینه قلمداد و تصریح کرد: هر فعالیت فرهنگی باید برگرفته از آموزش باشد تا بتواند نقش کلیدی و اثرگذار خود را ایفا کند..

وی ساختن دوباره کشور افغانستان را نیازمند طرح ایده ها و تفکرات نو و بدیع دانست و افزود: کشور جمهوری اسلامی ایران می تواند با فرصت هایی که فرا روی کشور همسایه قرار می دهد، زمینه کشف استعدادها و بازسازی و احیا افغانستان را فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز