خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز خبر داد:

آغاز هشتمین جشنواره قرآنی نسیم انس در البرز

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۲۷

هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، هشتمین جشنواره قرآنی «نسیم انس» ویژه‌ی دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنان در استان البرز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، واحد استان البرز از آغاز هشتمین دوره جشنواره محتوا و مفاهیم قرآن کریم «نسیم انس»، ویژه‌ دانشجویان، کارکنان و خانواده کارکنان دانشگاه‌های این استان هم‌زمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، احمدرضا فیروزی، با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوه‌مند اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، هشتمین جشنواره قرآنی «نسیم انس» ویژهٔ دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده‌های آنان در استان البرز برگزار می‌شود.

وی در ادامه، افزود: این جشنواره با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در دو بخش «مسابقه کتبی مفاهیم قرآن کریم» و «تصویرسازی و نقاشی مضامین قرآنی» برگزار می‌شود که در دانشگاه خوارزمی با حمایت و مشارکت ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دانشگاه و در سایر دانشگاه‌ها با همکاری معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌های مذکور اجرا می‌شود.

فیروزی در ادامه اظهار داشت: در بخش مسابقه کتبی مفاهیم قرآن کریم، «سیمای عبادالرحمن در قرآن کریم» به عنوان منبع در نظر گرفته شده است که دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های استان مطابق زمان‌بندی‌های اعلام شده فرصت دارند نسبت به دریافت منابع و شرکت در جشنواره اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: بخش «تصویرسازی و نقاشی مضامین قرآنی» ویژهٔ خردسالان و دانش آموزان اول تا ششم ابتدایی خانواده کارکنان است که تاکنون برای اجرا در دانشگاه خوارزمی، دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با اشاره به زمان برگزاری مسابقات در بخش تصویر‌سازی و نقاشی مضامین قرآنی گفت: در حال حاضر زمان برگزاری مسابقات در این بخش در دانشگاه خوارزمی برای ۱۵ بهمن‌ماه قطعی شده است و در دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور نیز هماهنگی‌ها در حال انجام است.

فیروزی تصریح کرد: در بخش تصویرسازی، دانش‌آموزان فرزند کارکنان در مقطع دوم تا ششم ابتدایی می‌توانند با موضوعات داستان اصحاب فیل و ابابیل، گلستان شدن آتش بر حضرت ابراهیم(ع) و شکستن و بت‌ها، کشتی حضرت نوح(ع) و معجزات حضرت موسی(ع) نقاشی و تصویرسازی کنند و برای خردسالان تا مقطع اول ابتدایی نیز موضوعاتی همچون نماز، آسمان، زمین، باران و آب، درختان و سبزه‌ها و کوه در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای کسب آگاهی بیشتر می‌توانند با دبیرخانه جشنواره نسیم انس از طریق شماره تلفن ۳۴۵۰۵۱۵۱ ارتباط برقرار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز