خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز:

۳۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در البرز شناسایی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۹۹

مساحت اراضی کشاورزی زارعی و باغی کشور ۱۶.۵ میلیون هکتار شناسایی شده که البرز دارای ۵۰ هزارهکتاراز این نوع اراضی است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار البرز از شناسایی ۳۰ هزار بهره‌بردار، دراجرای طرح سرشماری کشاورزی سال ۹۳ دراین استان خبر داد و گفت: از ۴ میلیون بهره بردار در کشور البرز ۳۰ هزار بهره بردار را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ذبیح الله قائمی، با بیان این مطلب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز اظهار داشت: براساس نتایج نهایی این طرح سرشماری، سهم البرز، از میزان بهره برداران بخش کشاورزی، ۳۰ هزار بهره بردار، هفت دهم درصد است.

وی افزود: درالبرز، ۲۳۷ شرکت رسمی شناسایی و دراین زمینه فعالیت دارند که و شرکت ها و موسسات عمومی در سرشماری سهم ۲.۵درصدی را به خود اختصاص داده است.

قائمی تصریح کرد: مساحت اراضی کشاورزی زارعی و باغی کشور ۱۶.۵ میلیون هکتار شناسایی شده که البرز دارای ۵۰ هزارهکتاراز این نوع اراضی است.

وی سهم البرز را دربخش‌های دامپروری به ویژه تعداد گاو و گوساله درکشور بالاعنوان کرد و گفت: نتایج نهایی این طرح سرشماری به زودی در این بخش اعلام می شود.

در این نشست قائمی از برگزاری شش نشست برای بررسی روند اجرایی طرح آمایش سرزمین دراین استان خبرداد و گفت: سند نظریه پایه توسعه استان البرز نیز دردستور کار قرار داد و جلسات برای بررسی وضع موجود دستگاههای اجرایی بصورت هفتگی برگزار می‌شود.

اولویت بندی اجرای پروژه ها از دیگر بحثهایی است که درشورای برنامه ریزی به جد دنبال می شود و باتوجه به برنامه ششم مکاتبات لازم دراین زمینه با دستگاههای اجرایی صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: از مدیران خواسته می شود شخصا در جلسات حضور یابند و دستگاه های استانی لیست پروژه های نیمه تمام و جدید و برنامه های سال آینده را به معاونت برنامه ریزی ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز