خبرگزاری کار ایران

با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی:

برگزاری نمایشگاه نشانه‌های تصویری در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۱۲

در این نمایشگاه در طراحی هر نشانه‌اى از نمادهای آشنا(بومی و غیر بومی) و همچنین سمبل‌های ایران قدیم و جدید استفاده شده است.

نمایشگاه دانشجویی طراحی نشانه‌های تصویری با هدف معرفی فرهنگ غنی ایرانی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کرج، المیرا نیکنامی، مدرس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج گفت: در این نمایشگاه با استفاده و الهام از فرهنگ غنی ایران و نقوش تصویری که توسط نیاکان ما طراحی شده، تأکید بیشتری شد تا به احیاء دوباره نقوش فراموش شده پرداخته شود.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه به‌صورت موضوعی تعریف شده به طوری که دانشجویان با تعیین موضوع آرم و نشانه برای معرفی آن طراحی می‌کنند که معیار اصلی در ارائه این آثار توجه و به‌کارگیری نشانه‌های دستبافت‌های ایران هم‌چون گلیم، گبه و قالی بود و این موضوع کمک بزرگی در معرفی فرهنگ غنی ایران داشت.

نیکنامی خاطرنشان کرد: متأسفانه آرشیو تصویری مناسبی از موزه‌ها و نقوش قدیمی ایران در دسترس دانشجویان نیست؛ درحالیکه دانشجویان با اقرار و ساده سازی در این نقوش می‌توانند طرح ها و نشانه‌های جدیدی را ابداع کنند.

این استاد گرافیک تصریح کرد: در این نمایشگاه در طراحی هر نشانه‌اى از نمادهای آشنا(بومی و غیر بومی) و همچنین سمبل‌های ایران قدیم و جدید استفاده شده است.

نیکنامی افزود: دانشجویان در این نمایشگاه برای ارائه آثار خود از ترکیب‌بندى‌هاى درست فضاهاى مثبت و منفى استفاده کردند که در نهایت به تعادل در نشانه‌ها انجامید و تصویری فراتر از زیبایى را به نمایش گذاشتند.

وی در پایان گفت: عامل مهم دیگری که باعثمجزا ‍‍‍‍‍و خاص بودن این نمایشگاه شده بود، رساندن مفهوم نشانه و یا همان گویایى و معرفی جلوه‌های بصری بود.

این نمایشگاه با حضور ۲۲ تن از دانشجویان رشته گرافیک در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج به مدت یک هفته برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز