خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار البرز:

منابع آبی استان البرز کفاف تامین آب این استان را نمی دهد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۲۵۱

لزوم تامین نیاز آب استان البرز از منابع آبی شمال کشور / اعتبارات موجود، کفاف ساخت فضای آموزشی جدید را در شهر جدید هشتگرد نمی دهد.

معاون عمرانی استاندار البرز از کمبود منابع آبی البرز برای تامین آینده آب شرب ساکنان این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرج، هیربد معصومی با بیان این مطلب، در جلسه شورای مسکن استان البرز گفت: عمده ترین مشکل سال آینده وضعیت آب آشامیدنی در البرز است که متاسفانه با خشکسالی به وجود آمده و نبود بارش کافی سال بی آبی را پیش رو داریم.

وی در ادامه، با تاکید بر مدیریت این بحران و استفاده حداکثری و بهینه از منابع و پیشگیری از هدر رفت آب توسط مردم تصریح کرد: مخازن آب در البرز توان تامین آب را ندارند و باید سراغ منابع جدیدی برویم و از شمال کشور برای تامین آب استان کمک بگیریم.

در ادامه این جلسه، فرماندار ساوجبلاغ با ابراز نگرانی از کمبود آب سال آتی در این شهرستان گفت: با سکونت مردم در مسکن مهر مسئولیت ما سنگین تر می شود و با وجود منابع محدود که برای ۵۰ هزار نفر تعریف شده باید به ۸۰ هزار خانوار خدمات بدهیم

ابوالقاسم پالیز گیر در ادامه، بر اختصاص سهمیه آب از سد طالقان، به شهر جدید هشتگرد برای خروج از بحران کم آبی در این منطقه تاکید کرد.

در ادامه این نشست، بهرامی مدیر کل نوسازی مدارس استان البرز با ابراز نگرانی، از وضعیت نا بسامان ساخت مدارس مسکن مهر گفت: در حال حاضر مدارس شهر جدید با بیشترین دانش آموز با دوشیفت به صورت پراکنده آموزش می بینند.

وی خاطر نشان کرد: با تکمیل مسکن مهر، در شهر جدید هشتگرد ۳۰۰مدرسه ۲۰ کلاسه کم داریم و و برای ساخت هر مدرسه اعتباری بالغ ۳ میلیارد تومان نیاز است که اگر تامین نشود مدارس به ۳ شیفت خواهند شد.

وی در پایان تصریح کرد: اعتبارات ما فقط کفاف تکمیل مدارس نیمه کاره را می دهد و توان ساخت فضای آموزشی جدید را نداریم.

گفتنی ست، این جلسه، با حضور معاون امور عمرانی استانداری البرز و اعضاء این شورا، در سالن جلسات شرکت عمران شهر جدید هشتگرد برگزار و برای بررسی مشکلات مسکن مهردر شهر جدید هشتگرد، ابریشم؛ نظر آباد و کرج، تامین زیر ساخت ها؛ آب و فاضلاب و اختصاص اعتبارات لازم تصمیاتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز