خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

اقتصاد مقاومتی، محور ارائه برنامه های مدیران البرز به استانداری

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۴۹

علاوه بر برنامه‌های دولت یازدهم، کلیه تصمیم گیری‌های مسئولان نیز باید در چارچوب راهبردهای اقتصاد مقاومتی باشد.

مسئولان داخل کشور باید همراستا با سران و سفیران مذاکره کننده در مجامع بین المللی، برنامه‌های دولت یازدهم را اجرایی کنند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی پیش از ظهر شنبه در «جلسه شورای برنامه ریزی استان» که با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سال جدید، مروری بر دستاورد‌ها و عملکرد مدیران را مهم خواند و اظهار داشت: مسئولان باید در آخرین روزهای منتهی به پایان سال، دستاورد‌ها و عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهند، گزارشی از آن را به مردم و همچنین مسئولان بالادستی اعلام داشته و برنامه سال جدید خود را نیز ترسیم کنند.

طهایی در ادامه، با تشریح موقعیت استراتژیک استان البرز با قرارگیری در محورهای مواصلاتی استانهای کشور، در آستانه نوروز و آغاز بکار ستاد تسهیلات سفر در استان، خاطرنشان کرد: استان البرز به زودی میزبان میلیون‌ها مسافری است که قصد عبور از این استان را دارند، در این راستا دستگاه‌های خدمت رسان فعالیت مضاعفی را بر عهده خواهند داشت.

وی، با تأکید بر ضرورت فعال شدن ستاد تسهیلات سفر در استان و آمادگی کلیه دستگاه‌ها در این زمینه افزود: نه تنها ستاد تسهیلات سفر که کلیه دستگاه‌ها به نوعی وظیفه خدمت رسانی به مسافران را عهده دار هستند و باید قبل از آغاز سال جدید و در ایام تعطیلات در کنار این ستاد، خدمات دهی مطلوب به مردم را داشته باشند.

تدارک کامل ارزاق و کالاهای شب عید مردم و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط در این زمینه از دیگر موضوعات مرتبط با شب عید بود که استاندار البرز در جمع مدیران استان بر آن تأکید کرد.

طهایی در ادامه، با اشاره به مذاکرات ۱ + ۵ و راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال گفت: بعد از حضور مردم انقلابی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و آثار و تبعات این حرکت در مجامع بین المللی، پشتوانه نظام اسلامی در عرصه جهانی هر چه مستحکمتر و مقتدر‌تر گردیده و دولت تدبیر و امید نیز تحت لوای رهنمودهای مقام معظم رهبری، در نشست ۱ + ۵ نیز مدافع حقوق ملت خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان داخل کشور باید همراستا با سران و سفیران مذاکره کننده در مجامع بین المللی، برنامه‌های دولت یازدهم را اجرایی کنند، تصریح کرد: باید با تمامی امکاناتی که در اختیار داریم در زمینه اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم؛ چرا که این مهم بر عهده فرد به فرد افراد جامعه و نهاده شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه در تصمیم گیری‌های مسئولان نیز باید این راهبرد‌ها وجود داشته باشد، افزود: علاوه بر برنامه‌های دولت یازدهم، کلیه تصمیم گیری‌های مسئولان نیز باید در چارچوب راهبردهای اقتصاد مقاومتی باشد.

طهایی در این رابطه کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان را مکلف ساخت تا برنامه‌های انجام شده خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی به استانداری اعلام کنند.

وی در این زمینه برخی دستگاه‌ها را به صورت ویژه نام برد و افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و کلیه نهادهای مرتبط با صنعت، معدن، تولید و… باید برنامه‌های انجام شده خود را اعلام کنند.

استاندار البرز با تأکید بر اینکه باید اولویت‌ها و برنامه‌های دولت در بخش اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار داشته باشد و باید دید این روند در استان چگونه اجرایی می‌شود، اطلاع رسانی در این زمینه را مهم خواند و گفت: انتظار می‌رود مدیران عملکرد خود را در این خصوص بنحو موثری اطلاع رسانی کنند.

وی در ادامه با تأکید بر ارائه گزارش کار یک ساله مدیران به استانداری، تصریح کرد: تلاش‌های دولت در استان باید به سمع مردم برسد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به نقش خطیر رسانه‌ها در اطلاع رسانی جامع به رویداد‌ها و برنامه‌های استان، عدم غفلت گزیدن از جایگاه رسانه‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: دستگاه‌ها نباید از رسانه‌ها غافل شوند و روابط عمومی‌ها نیز با تقویت خود، ارتباط موثری را با رسانه‌ها برقرار سازند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران باید آگاهانه از نقش رسانه‌ها عمل کنند و در این خصوص می‌بایست برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند، افزود: جایگاه رسانه‌ها باید اطلاع رسانی شود و در این زمینه از اساتید حوزه اطلاع رسانی دعوت شود تا در جلسات شورای برنامه ریزی و اداری استان با حضور مدیران ارشد این مهم را تبیین کنند.

استاندار البرز در ادامه با تأکید بر اینکه ادارات شهرستانی باید راه اندازی شوند تا ادارات کل استان بتوانند به مسائل استانی بپردازند، افزود: پرداختن به امور شهرستان‌ها، فرصتی برای رسیدگی به مسئولیت‌های کلان مدیران استانی باقی نمی‌گذارد، بنابراین با فعال شدن ادارات در شهرستان‌ها، مدیران استان با فرصت بیشتری می‌توانند به اولویت‌های استان بپردازند.

طهایی همچنین با اشاره به سفر اخیر وزیر ورزش و جوانان به استان البرز، قول مساعد تکمیل سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب اسلامی کرج را رهاورد سفر وزیر ورزش به این استان برشمرد و افزود: قرار گیری استان البرز به عنوان سی و یکمین استان در بخش سرانه‌های ورزشی و محرومیت‌هایی که البرز را جزو فقیر‌ترین استانهای کشور قرار داده است، این انتظار را در افزایش سقف بودجه این بخش در سال پیش رو تقویت ساخته است.

وی در پایان با اشاره به اولیت پرداخت به مسائل جوانان در استان البرز، گفت: پرداختن به امور جوانان نیز باید یکی از اولویت‌های اصلی در امور ورزش و جوانان باشد چرا که ایجاد تفریحات سالم فرهنگی ویژه جوانان، بنحو چشمگیری مفاسد اجتماعی را کاهش خواهد داد و انتظار می‌رود در برنامه ریزی‌های پیش رو به این حوزه نیز بیش از پیش پرداخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز