خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

دولت یازدهم به دنبال ایجاد وحدت است

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۸۳۸

دولت اعتدال بدون جناح بندی‌های سیاسی به دنبال اجرای تعهدات و وعده‌های مردم است، بنابراین مسئولان اجرایی نیز باید تلاش مضاعفی برای خدمت به مردم داشته باشند.

استاندار البرز گفت: دولت اعتدال بدون جناح بندی‌های سیاسی به دنبال اجرای تعهدات و وعده‌های مردم است، بنابراین مسئولان اجرایی نیز باید تلاش مضاعفی برای خدمت به مردم داشته باشند.

به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهایی، پیش از ظهر امروز در «جلسه شورای اداری استان» که با حضور رئیس کل دیوان عدالت اداری کشور، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در استانداری البرز برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش رئیس جمهوری با استانداران و رئسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، عنوان داشت: این همایش با تأکید بر اقتصاد مقاومتی، حول محور مدیریت‌های ملی و منطقه‌ای و با حضور سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه و همچنین روسای اتاق‌های بازرگانی کشور برگزار شد.

طهایی در ادامه گفت: توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و اولویت‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در جریان این سمینار فرا منطقه‌ای و مرزی تشریح شد.

استاندار البرز به استناد سخنان رئیس جمهوری با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه ما، سرمایه اجتماعی است، به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: به زعم رئیس جمهوری، در شرایط کنونی، دولت و ملت در سایه وحدت، همدلی و همراهی می‌توانند از موقعیت ویژه کنونی عبور کنند و با قدرت و قوت برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را پیاده سازی نمایند.

نماینده عالی دولت در استان البرز در ادامه سیاست‌های دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت اعتدال بدون جناح بندی‌های سیاسی به دنبال اجرای تعهدات و وعده‌های مردم است، بنابراین مسئولان اجرایی نیز باید تلاش مضاعفی برای خدمت به مردم داشته باشند.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت یازدهم در صدد است تا به وعده‌هایی که به مردم می‌دهد عمل کند و مطالبات مردمی را پیگیری نماید، فضای کنونی کشور و شاخص‌های فعلی نیز خود بیانگر تقویت این رویه است.

استاندار البرز ادامه داد: دولت در تلاش است تا جاده صاف و هموار رونق اقتصادی را برای آینده ایجاد کند، لذا در ابتدای کار باید خلاء‌ها و چاله‌های موجود برطرف نماید تا به جاده رونق اقتصادی برسیم.

طهایی با اشاره به تلاش‌های دولت در کاهش نرخ تورم خاطرنشان کرد: با حمایت‌های مقام معظم رهبری از دولت تدبیر و امید، در این مدت نرخ تورم ۴۰ درصدی به حدود ۱۵ درصد رسیده است و به موازات آن رشد اقتصادی نیز ۲.۳ درصد گزارش شده است.

وی تقویت پایه‌های اقتصادی کشور را زمینه ساز توسعه و گسترش همکاری‌های بین المللی دانست و تصریح کرد: همین امر سبب ساز آن خواهد بود که کشور در عرصه سیاست‌های خارجی و در مجامع بین المللی نیز جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

استاندار البرز افزود: این رویه و رفتار دولت تدبیر و امید خود بیانگر تحقق گفتار‌ها و وعده‌های این دولت است.

نماینده عالی دولت در استان البرز در محور دیگری موفقیت‌های کشور را در مذاکرات بین المللی نیز مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: کشور در مذاکرات هسته‌ای توانسته در مقابل زیاده خواهی‌های اعضای ۱ + ۵ از حقوق ملت ایران دفاع کند.

وی در این رابطه میزان رضایت مردم از گروه مذاکره کننده را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: طبق اعلام رئیس جمهوری و بر اساس آمار‌ها بیش از ۸۰ درصد مردم در کشور از گروه مذاکره کننده حمایت کرده‌اند.

استاندار البرز همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، دولت آشتی و صلح است؛ ادامه داد: دولت یازدهم به دنبال ایجاد وحدت است تا فاصله بین اقشار پردرآمد و کم درآمد را کاهش دهد.

وی همچنین بیان کرد: سیاست‌های دولت علاوه بر توسعه و رشد اقتصادی، گسترش ارتباطات تجاری را به همراه خواهد داشت و ما نیز می‌توانیم از دستاورد‌ها استفاده نماییم.

طهایی گزارشی از روند صادرات در کشور را نیز اعلام کرد و ادامه داد: ظرف مدت ۹ ماه اخیر، ۴۶ میلیارد دلار سهم صادرات بوده و با ۲۲ درصد افزایش همراه شده است و حجم تجارت کالا نیز ۱۱۰ میلیارد دلار بوده است.

استاندار البرز به بحثتأمین منابع مالی از سوی مدیران البرز، در سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: تلاش مضاعفی باید در زمینه جذب منابع درآمدی صورت گیرد، ضمن اینکه در برنامه عمرانی و اجرایی نیز با اتکا به منابع انسانی موجود برنامه ریزی شود.

طهایی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: بسترهای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رفع موانع و سنگ اندازی‌ها فراهم می‌شود؛ در این زمینه مسیر باید شفاف و روشن تعریف شود و راه را به سرمایه گذاران نشان دهیم.

وی تشکیل دبیرخانه سرمایه گذاری خارجی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان را پنجره‌ای واحد برای گسترش همکاری‌های تجاری و منطقه دانست و تصریح کرد: علاوه بر تشکیل این دبیرخانه در استان، ستاد تدبیر ویژه نیز توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مشاغل بخشی از موانع در زمینه سرمایه گذاری خارجی را برطرف خواهد ساخت.

استاندار البرز در محور پایانی سخنان خود به بحثخشکسالی و کاهش نزولات جوی نیز اشاره کرد و گفت: بحثمدیریت آب باید در دستور کار مدیران در دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و ساماندهی بیش از ۱۲ هزار چاه غیر مجاز که در کنار مجتمع‌های صنعتی و کشاورزی قرار دارند نیز باید اعمال مدیریت گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز