خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز

بکارگیری سرمایه‌های علمی وپژوهشی البرز در تولید ثروت ضروری‌ست

استاندار البرز بر ضرورت بکارگیری سرمایه‌های علمی وپژوهشی البرز در تولید ثروت تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا در کرج، سیدحمیدطهائی گفت: البرز یکی از استانهای سرآمد در حوزه تحقیقات و پژوهش است و اگر به این ظرفیت به عنوان سرمایه نگریسته شود، با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدونی، می‌توان این استان را غنی از بسیاری کمبودها و محدودیت‌ها ساخت.

طهائی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری افزود:  نگاه ویژه دولت به پژوهش برای رسیدن به قله‌های رفیع آن، ظرفیتی است که باید از آن استفاده کرد.

وی با تأکید بر لزوم ورود بخش صنایع و دانشگاه‌ها به عرصه پژوهش بیان کرد: از دو ظرفیت بخش دولتی و خصوصی در حوزه صنایع و دانشگاه‌ها باید بهره‌مند شد چرا که هر دو پتانسیل در این استان وجود دارد.

طهائی با بیان اینکه این ظرفیت‌ها تاکنون مغفول مانده است، افزود: در هفته پژوهش که برنامه‌ریزی‌های جامعی نیز در خصوص آن صورت گرفته است، با دست پُر به استقبال فناوران، پژوهشگران ومحققان این استان خواهیم رفت و بی‌گمان با حمایت‌های دولت دریچه‌ای از امید فراروی دانشمندان علمی این استان گشوده خواهد شد و زمان آن فرا رسیده تا محققان علمی از چارچوب دیوارهای محصور آزمایشگاهی پا به میدان گذاشته و با بهره‌مندی از ذره ذره پتانسیل‌های موجود رونق و آبادانی را برای این استان به ارمغان آورند.

وی افزود: بی‌شک در راهی که پیش رو داریم، می‌توان از دریچه علم، تحقیق و پژوهش به سیل سرمایه‌هایی رسید که می‌تواند رونق را در جای جای نقاط مختلف این استان رقم بزند.

گفتنی‌ست، البرز  از 14 لغایت 18 آذر، شاهد برگزاری دومین هفته پژوهش با معرفی آخرین دستاوردهای محققان و دانشمندان این استان خواهد بود.

کد خبر : ۳۲۶۸۳۵