خبرگزاری کار ایران

آغاز رسمی اجرای طرح ارائه "کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان" از البرز

با حضور معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در البرز، طرح ارائه "کارت اعتباری رفاه اجتماعی ایرانیان"(کارا کارت) از البرز آغاز شد.

به گزارش ایلنا در البرز، میدری، بعد از ظهر امروز، در نشست خبری اداره کل تعاون و کار البرز گفت: هیچ‌گونه محدودیت ثبت نام دراجرای طرح کارت اعتباری رفاه ایران وجود ندارد و همه بازنشستگان شامل این طرح هستند.

میدری با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در سطح کشور در این استان اجرا خواهد شد افزود: به زودی تمامی بازنشستگان کشور از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به روند صدور این کارت اعتباری خاطرنشان کرد:  در البرز 129 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی وجود دارد که از هفته گذشته حدود هشت هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که در صورت ثبت نام 40 هزار نفر در این طرح، روند صدور کارت آغاز خواهد شد.

میدری ابراز امیدواری کرد: حداکثر پس از مدت 15 روز کارت برای هر فرد صادر شود و پس از چاپ کارت به شماره تلفن همراه که متقاضی درخواست خود اعلام کرده، پیامکی ارسال و زمان وشعبه دریافت کننده ( بانک رفاه ) به متقاضی اعلام می‌شود.

وی گفت : پس از چاپ کارت به شماره تلفن فرد درخواست کننده از طرف بانک صادر کننده کارت (رفاه و یا دیگر کارت‌ها) یک پیامک ارسال می‌شود و فرد به بانک مراجعه می‌کند و با ارائه کارت اعتباری و تکمیل فرم رضایت نامه کسر حقوق، کارت خود را دریافت می‌کند.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اعتبار کارت یا میزان تسهیلات اعتباری در این طرح با سود 12 درصد و چهار برابر حقوق هر ماه بازنشستگی فرد است افزود: متقاضیان می‌توانند با ارسال کد ملی خود به شماره پیامک 10001422 درخواست خود را برای دریافت کارت اعلام کنند.

وی گفت: در این طرح تلاش شده که دریافت کنندگان این کارت بدون ارائه ضمانت‌های بانکی از این کارت و ابزار مالی بهره‌مند شوند .

وی در ادامه با اشاره به مشارکت برخی مراکز خرید و فروشگاه‌ها در این طرح افزود: افراد با این کارت، در حال حاضر، مجاز به خرید از تعاونی‌های سراسر کشور، اتکا، شهروند، سپه، اسکان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اسکات و فرهنگیان هستند که در صورت افزایش تقاضا به تعداد این فروشگاه‌ها افزوده می‌شود.

میدری گفت: در مراحل اولیه به دلیل مشکلات اجرایی امکان استفاده از تعاونی‌های استانی بوده و در صورت تداوم طرح و پذیرش مقررات کار و اجرای طرح توسط تعاونی‌های استانی می‌توان فروشگاه‌های استانی دیگر را به شبکه پذیرنده کارت اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: درمرحله اول این طرح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، در مرحله دوم بازنشستگان کشوری و در صورت تمایل سایر وزارتخانه و کارکنان دولت مشمول این طرح خواهند بود.

وی بیان کرد: در طرح جدید که توسط معاونت رفاه اجتماعی وزرت رفاه با عنوان کارت رفاه اجتماعی ایرانیان" کاراکارت" معرفی شده درصدد هستیم که این کارت اعتباری به طور گسترده بین اقشار مختلف توزیع شود.

وی خاطرنشان کرد: درسراسر کشور درحال حاضر 2 میلیون و 700هزارنفر بازنشسته تامین اجتماعی و یک میلیون و300 هزارنفر بازنشسته صندوق کشوری هستند که درحال حاضر این طرح مشمول بازنشتگان تامین اجتماعی است .

معاون وزیر کار گفت: طبق هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده مقررشده که تمامی خریدها فقط جنس ایرانی باشد اما ما مبنا را براین داریم که هرجنسی که درفروشگاه وجود دارد قابل خریداری است.

میدری با اشاره به افراد تحت پوشش در این طرح تصریح کرد: بازنشستگان  زیر 68 سال سن مشمول  این طرح می‌شوند و بازنشستگان بالای 68 سال برای بهره‌مندی از این طرح می‌بایست درشعبه دریافت کننده کارت توسط یک بازنشسته زیر  68 سال تایید شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها، کارت اعتباری به عنوان ابزاری برای خروج از رکود مطرح است، عدم دسترسی به وام‌های خرد را از گیرهای اقتصاد کشور عنوان کرد.

معاون رفاه وزیر تعاون و کار در پایان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در دراز مدت، برای کارگران و افراد بخش خصوصی که حق بیمه را به تامین اجتماعی می‌پردازند و اقشار تحت پوشش نهادهای حمایتی کارت صادر می‌شود.

کد خبر : ۳۳۴۷۸۱