خبرگزاری کار ایران

در بازدید هیات سرمایه‌گذار چینی در استان مطرح شد؛

چین در جذب سرمایه‌گذاری البرز در اولویت نخست قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۷۵۳

استاندار البرز در نشست مشترک با هیات سرمایه‌گذاری چینی گفت: آمادگی داریم در دو بخش خصوصی و دولتی، طرح های جدید و پروژه‌های نیمه تمام را جهت تکمیل به چینی‌ها واگذار کنیم.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمید طهائی، امروز در نشست مشترک با هیات سرمایه‌گذاری خارجی از استان جوجیانگ چین با اشاره به نقاط اشتراک بین کشور ایران و چین افزود: ما آمادگی داریم در دو بخش خصوصی و دولتی، طرح های جدید و پروژه های نیمه تمام را جهت تکمیل واگذار کنیم. از آنجا که کشور چین نیز همواره در سختی‌ها همراه کشور ایران بوده و پروژه هایی نظیر سد بزرگ طالقان توسط مهندسان فنی چین در استان اجرایی شده این آمادگی برای گسترش همکاری های مشترک وجود دارد.

استاندار البرز در ادامه با اشاره به رفت و آمد هیات‌های خارجی به البرز در دوران پسا برجام  با اشاره به پتانسیل‌های استان گفت: البرز تازه تأسیس ،بخشی از تهران بزرگ است که قسمت عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی پایتخت نیز در این استان انجام می شود.

طهائی در ادامه‌خاطرنشان کرد: ما ارتباط نزدیک و صمیمانه دو کشور را در شرایط سخت حصر اقتصادی که برخی کشورهای دنیا علیه ملت ما بوجود آورده بودند فراموش نمی‌کنیم و برای شما جایگاه خاصی را در روابط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و .. قائل هستیم.

وی در ادامه با اشاره به این که نسبت به آینده مناسبات تجاری دو استان جوجیانگ چین و البرز خوشبین هستیم، افزود: آمادگی داریم با توجه به مذاکرات قبلی، روابط  را روز به روز قوی تر و گسترده‌تر کنیم و در سفری که به کشور جوجیانگ چین خواهیم داشت، قرارداد و تفاهم نامه خواهر خواندگی این دواستان را به امضاء برسانیم.

استاندار البرز خطاب به هیات تجاری از کشور چین ادامه داد: استان البرز شرایط را برای شما فراهم می‌کند که در پروژه های عمرانی همانند راه ، احداث مجموعه نمایشگاه بین المللی و تعدادی از پروژه‌های شهری توافقات لازم صورت گیرد.

صبح امروز یک هیات سرمایه گذاری چینی با حضور در استان البرز در قالب دو هیات در بخش خصوصی و دولتی، ظرفیت های اقتصادی این استان را برای توسعه روابط و همکاری های مشترک در سرمایه گذاری خارجی مورد ارزیابی قرار دادند.

گفتنی است، در دومین سفر هیات چینی به استان البرز پیش‌نویس طرح خواهرخواندگی بین دو استان جوجیانگ چین و البرز به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز