خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت سرمایه گذاری چینی در البرز مطرح کرد:

گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و چین در البرز

نائب رئیس کمیته دائمی کنگره خلق استانی جوجیانگ کشورچین بر لزوم علاقه‌مندی گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی کشور متبوعش با ایران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز،  یوان رونژیانگ امروز در نشست معرفی توانمندی های البرز و جذب سرمایه گذاران خارجی در استانداری البرز افزود: در ادوار تاریخی تاکنون ایران و چین همواره یار و همراه یکدیگر بوده اند و اکنون نیز سطح همکاری ها افزایش یافته به طوریکه چند ماه پیش رئیس جمهور چین برای تحکیم روابط به ایران آمد.

وی در ادامه با بیان این که کشور چین توجه ویژه ای به گسترش مناسبات تجاری و اقتصادی با ایران دارد، خاطرنشان کرد: امروز به ایران آمده ایم تا شرکت ها و هیات های اقتصادی وارد مذاکره شوند و هرچه بیشتر حلقه دوستی بین ایران و چین فشرده تر شود. بنابراین دولت عزم خود را بر این امر جزم کرده است که روابط  با ایران توسعه پیدا کند.

رونژیانگ در ادامه افزود: درتلاش هستیم تا در فرصت های تجاری به برد - برد برسیم و همکاری های ایران و چین گسترش یابد .

نائب رئیس کمیته دائمی کنگره خلق استانی جوجیانگ چین در ادامه خاطرنشان کرد: بر این اساس درماه فوریه امسال یک طرح ریلی در کشور چین اجرا شد که به ایران ختم می شود و این پروژه نشان می دهد که کشور چین به ویژه استان جیوجیانگ تلاش جدی برای روابط با ایران و استان البرز دارند.ماه مارس نیز یک هیات ایرانی در استان جیوجیانگ با شرکت های اقتصادی ملاقات داشت و تفاهم نامه های اقتصادی امضاء شد.

وی گفت: استان ما در شرق و جنوب کنار دریا است که یک منطقه تجاری و توریستی محسوب می‌شود و در زمینه‌های مختلف مواد غذایی ، صنایع سنتی و الکترونیکی، البسه، دارو و انرژی‌های جدید از گذشته‌های دور یکی از شهرهای مهم چین بوده است .

وی با بیان اینکه فردا سه شنبه  کنفرانس سرمایه‌گذاری در تهران بین ایران و چین برگزار می‌شود افزود: ما علاقه مندیم در زمینه صنایع‌ های‌تک، محیط زیست، سلامت، مد و مدرن، مالی، زباله‌های صنعتی و سایر بخش‌ها با ایران همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشیم.

کد خبر : ۳۷۳۷۶۹