خبرگزاری کار ایران

در بازدید میدانی از روند تکمیل پروژه مطرح شد:

ضرورت تسریع در افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۱۳۳

در جریان بازدید میدانی فرماندار ساوجبلاغ و جمعی از مجریان و دست اندرکاران پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید هشتگرد بر ضرورت تسریع در افتتاح این پروژه تاکید شد.

به گزارش ایلنا در البرز، فرماندار ساوجبلاغ، در جریان این بازدید با بیان این که این پروژه از سال 90 آغاز و در برهه‌ای هم متوقف شده بود، گفت: در حال حاضر میلیون ها متر مکعب فاضلاب خام انسانی دشت هشتگرد را آلوده می کند که با ضرب العجل تعیین شده در کارگروه محیط زیست استان این پروژه هرچه سریع تر تا پایان خرداد ماه و اواسط اردیبهشت ماه سال جاری می بایست به بهره برداری برسد.

 ابوالقاسم پالیزگیر در ادامه با اشاره به طرح موضوع تامین نقدینگی این پروژه و تعلل آبفای استان در تکمیل و افتتاح این پروژه و با اشاره به اهمیت سلامتی مردم شهرستان ساوجبلاغ، بر ضرورت تسریع در تکمیل و راه ندازی این پروژه مهم شهرستانی در آینده ای نزدیک تاکید کرد.

معاون آبفای استان البرز در ادامه تاکید کرد: علیرغم کمبود اعتبار خوشبختانه از محل اعتبارات داخلی شرکت آبفای استان، آن چیزی که تعهد فی مابین پیمانکار و کارفرما بود تحقق پیدا کرده و در حال حاضر مشکلی برای افتتاح این تصفیه خانه نداریم.

علیرضا مناسکی در ادامه در خصوص جزئیات روند تکمیل این پروژه گفت: درحال حاضر بخش مالی پروژه به طور کامل تکمیل شده است و بخش لجن هم تا 40 روز آینده وارد مدار خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پساب این تصفیه‌خانه جز اموال دولت است و کار فروش آن از طریق مزایده انجام شده و شهرداری شهر جدید هشتگرد و شهرداری هشتگرد هر دو شرکت کننده این مزایده بودند و خریدار این پساب برای فضای سبز شهری شهرداری ست.

در ادامه این بازدید مجری این پروژه گفت: این تصفیه‌خانه در زمینی به مساحت 13 و نیم هکتار ساخته شده که فاز یک آن برای صد هزار نفر آماده بهره برداری است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تامین اعتبار برای موضوع  امنیتی تصفیه خانه و اجرای محوطه سازی در این طرح افزود: تاکنون برای اجرای این تصفیه خانه مبلغی بالغ بر 15 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل و تجهیز کامل به 4 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

ترابی در ادامه خاطرنشان کرد:  نوع فرایند این تصفیه خانه از نوع اس پی آر 4 تانگ 8300 متر مکعبی است که در خروجی این طرح، تصفیه کلیه پارامترهای زیست محیطی اعم از تزریق به آب‌های سطحی و استفاده در آب‌های کشاورزی قابل استفاده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز